۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۳۷۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تعلیم و تربیت اسلامی بین جوانان گسترش یابد

تعلیم و تربیت اسلامی بین جوانان گسترش یابد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت اسلامی بین جوانان گسترش یابد، گفت: در سایه این مهم می توان اهداف و آرمان های انقلاب را نهادینه ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، صبح امروز در بازدید از حلقه های صالحین سپاه ناحیه خرم آباد، با بیان اینکه مبعث حضرت نبی اکرم (ص) برای تعلیم و تربیت اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود در همین راستا تعلیم و تربیت اسلامی باید در همه سطوح به ویژه در میان جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: شجره طیبه صالحین ساختاری را تعریف کرده است که در این ساختار گروه هایی داریم که نوجوانان، جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف حضور دارند.

وی بیان کرد: ساز و کار شجره طیبه صالحین به گونه ای است که از گروه، سرگروه، مربی، سرمربی، استادیار و استاد که نماینده ولی فقیه در استان به عنوان استاد شجره طیبه صالحین در استان است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: با توجه به اینکه تربیت جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه از مطالبات مقام رهبری است و از اهداف شجره طیبه صالحین است، یعنی فعالیت های تعلیمی و تربیتی که در شجره طیبه صالحین از طریق  سلسله استاد، استاديار، سرمربی، مربی و سرگروه تعریف می شود باید به جوانان مورد نظر مقام معظم رهبری منتهی شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه در بازدید از حلقات صالحین مشاهده کردیم رویش های انقلاب اسلامی در سطح نوجوانان و جوانان بود، گفت: از وقتی در گروه های شجره طیبه صالحین هستیم از جهت معرفت افزایی و بصیرت افزایی دچار تحول شده ایم که این امر جای سپاسگذاری به درگاه خداوند متعال دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: آنچه که در استان از جهت امکانات فراهم بوده در اختیار مربیان و سر گروه های حلقه های صالحین قرار داده شده ولی باز نیازمند تشویق، اردوهای تشویقی، ارتباطات و تعامل بیشتر هستند.

وی اظهار داشت:تلاش می شود بتوانیم نکات مورد مثبت و رضایت حلقه های صالحین را تقویت و از جهت ساختاری و محتوایی نیز بر کمیت و کیفیت گروهها و تعداد شرکت کنندگان در شجره طیبه صالحین بیافزایم .

تعلیم و تربیت اسلامی بین جوانان گسترش یابد
 

ارتقای کیفیت و کمیت حلقه های صالحین نوعی تضمین برای بقای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: هر آنچه در بالا بردن کیفیت و کمیت حلقه های صالحین سرمایه گذاری شود در حقیقت سرمایه گذاری است و یک نوع تضمین برای بقای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: با گسترش تعلیم و تربیت اسلامی باید بتوانیم اهداف متعالی و آرمان های انقلاب  اسلامی که ایجاد عدالت و حاکم شدن فضیلت ها و ارزش ها است، در سایه تعلیم و تربیت اسلامی با اولویت کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم ./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات