۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۴۰۲
تحریف بنیانگذار (۴۹)؛

به نام امام و به کام تولیت

به نام امام و به کام تولیت
حجت الاسلام گودرزی گفت: مسئولین محترم به گوش باشید که تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی را تبدیل به موسسه تنظیم و نشر خودش کرده است.

حجت الاسلام علی گودرزی دبیر علمی کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور در موضوع تحریف بنیان گذار انقلاب اسلامی از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) به موسسه تنظیم و نشر تفکرات سید حسن مصطفوی تبدیل شده است، و یکی از علت های تشکیل موسسات نشر آثار را می توان جلوگیری از انحراف و تحریف سخنان بزرگان دانست و شاید یکی دیگر از فلسفه های تشکیل آن ترویج و تبلیغ روش و منش سیاسی و اخلاقی بزرگان و اندیشمندان باشد.

وی افزود: با این اوصاف موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی ره باید در راستای وظایف فوق عمل نموده و بر همین اساس حرکت و آهنگ خود را تنظیم نماید و باتوجه به کارنامه این موسسه بعد از رحلت حجت الاسلام سید احمد خمینی(ره) مخصوصا از دهه 80 به بعد نشان میدهد، که این موسسه به جای حفظ و حراست از اندیشه های امام خمینی(ره) در برخی موارد خودش وارد تحریف تفکرات ایشان با نقل داستانهایی بی اعتبار شده است.

حجت الاسلام گودرزی بیان کرد: در یکی از این موارد، موسوی‌ بجنوردی 12 اسفند 1392 در مصاحبه‌ای با خبرگزاری جماران وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی شبهاتی را متوجه ماجرای برکناری شهیدلاجوردی کرد و او در بخشی از این مصاحبه گفت" آقای لاجوردی اصلا حرف گوش نمی‌کرد، فردای آن روز نزد امام رفتیم و خدمت ایشان گفتم،  آقا، من چیزهایی دیده‌ام که دیگر مجوز شرعی برای ماندن در این پست نمی‌بینم، یا ایشان (لاجوردی) برود یا اگر ایشان می‌ماند، بنده بروم. شرح ماجرا را به امام گفتم. امام هم خطاب به حاج‌احمدآقا گفتند، احمد، اگر اینها خواستند لاجوردی را بردارند، شما هیچ‌گونه مداخله‌ای نکنید، و امام فرمودند: چه افرادی بهتر از شماها. فردای آن روز هم خطاب به آقای لاجوردی گفتم: بیا خودت استعفا بده، ایشان هم همان موقع استعفا دادند، آقای رازینی جایگزین ایشان و دادستان انقلاب شد".

وی افزود: اما این ادعای ایشان اولا با قرائن تاریخی و ثانیا با تمجید‌های رهبرانقلاب از عملکرد شهیدلاجوردی مطابقت ندارد. در خاطرات هاشمی ‌رفسنجانی در رابطه با این ماجرا آمده است، پیش از ظهر احمدآقا آمد، درباره مسائل روز مذاکره شد، از جمله اظهار ناراحتی آیت‌الله منتظری از سخنان امام، هرچند همه سخنان ایشان پخش نشد و گفتند امام از عزل آقای اسدالله لاجوردی دادستان انقلاب تهران بی‌اطلاع بودند و راضی نیستند. موسوی‌تبریزی، دادستان وقت کل کشور نیز در مصاحبه‌ای گفته است"ساعت دو بعدازظهر بود که مرحوم احمدآقا به منزل ما که دیوار به دیوار خانه ایشان بود، آمد و گفت نظر امام این است که آقای لاجوردی ابقا شود". علاوه‌بر اینها، امام در دفاع از عدم انتساب سیداحمد خمینی به منافقین، دفاع او از شهید لاجوردی را حجت حقانیت فرزندشان قرار می‌دهند و این با روایت موسوی‌ بجنوردی درباره موضع امام نسبت به شهیدلاجوردی مطابقت ندارد.

حجت الاسلام گودرزی اظهار داشت: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه موسسات تنظیم و نشر باید مبلغ و مروج تفکر فرد منتسب به آن باشند نه تبلور اندیشه های تولیت یا مدیرعامل آنها، مع الاسف امروز موسسه تنظیم نشر محفل و محملی برای ترویج اندیشه های تولیت آن شده است و باید برای این مساله فکری سریع و جدی شود و امروز بیشتر از اینکه جماران و حرم امام خمینی جایی برای کوخ نشینان و مجاهدان انقلابی باشد محفل و فرش قرمزی زیر پای افرادی به ظاهر اصلاح طلب شده است که هیچگاه به فکر اصلاح نبودند و بلکه فقط ادعای اصلاح کردند.

وی تاکید کرد: مسئولین محترم به گوش باشید که تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی را تبدیل به موسسه تنظیم و نشر خودش تبدیل نموده است و با دو اشکال فوق می توان به راحتی نتیجه گرفت که موسسه تنظیم نشر از فلسفه اصلی خود فاصله گرفته است چرا که علاوه بر اینکه حفظ و حراستی از آثار ندارد برخی مواقع به نقل اخبار متناقض هم می پردازد و در نهایت به جای ترویج و تبلیغ افکار امام خمینی به دنبال ترویج و تبلیغ افکار تولیت آن است و به نظر می رسد مسئولین محترم برای این مهم باید فکری کنند.

امیر محمد شهمراد
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳
حسن مصطفوی چه می کنه؟!؟
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
هر کاری که دوست داره ..انتقاد
1
1
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
از راهبردهای همیشگی اصلاحات، ثبت نام های وسیع با هدف باج گیری از حاکمیت، عبور از موانع قانونی و توجیه عدم پایگاه اجتماعی است.
0
0