۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۵۴۰۵
فرهنگ و جهش تولید (55)؛

عدم فرهنگ سازی درست، مانع جهش تولید است

عدم فرهنگ سازی درست، مانع جهش تولید است
حجت الاسلام مرتضوی گفت: باید به مردم فهمانده شود که موثر ترین راه برای تقویت کشور در همه عرصه ها، ایجاد جهش می باشد که متاسفانه کمتر در این مسیر قدم برداشته می شود.
حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی دُرچه، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: کارنامه دولت نه تنها در مقام فرهنگی، بلکه در مقام عمل هم، غیر قابل قبول است و به مقام و جایگاه فرهنگی در کشور، کاملا بی تفاوت می‌باشد.

وی افزود: باید به مردم فهمانده شود که بهترین و موثر‌ترین راه برای تقویت کشور در همه عرصه ها، ایجاد جهش می‌باشد که متاسفانه کمتر در این مسیر قدم برداشته می‌شود.

حجت الاسلام مرتضوی درچه بیان کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری درباره خرید کالای ملی، متاسفانه برخی، دنبال کالا‌های اجنبی و خارجی می‌روند که فرهنگ بسیار قبیح و غلط می‌باشد و از فرمان امام تخطی می‌کنند.
 
وی ابراز کرد: کالا و جنس ایرانی باید بهترین کیفیت را دارا باشد و بافرهنگ سازی در کشور، می‌توان باعث جان گرفتن انتشار کالای ملی ایرانی شد.

استاد سطوح عالی خاطرنشان کرد: در زمان استعمار ایران، کشور‌های خبیث مانند امریکا و انگلیس، این فرهنگ غلط مراجعه به کالای غربی را در جامعه رواج دادند که باعث تحریم و تخریب کالای ملی اسلامی شدند، و با گذشت نسل‌ها هنوز درگیر این فرهنگ نادرست هستیم و از طرفی، کم کاری دولت مردان نیز، مزید بر علت موجب عدم رشد کالای ملی و عدم جهش تولید واقع شده است.
سینا ریاحی
ارسال نظرات