۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۵۴۰۹
سرلشکر صفوی:

برخلاف فشار‌های بین المللی، ایران قدرتمند شده است

برخلاف فشار‌های بین المللی، ایران قدرتمند شده است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معطم کل قوا گفت: علی رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی آنها، ایران قدرتمند شده و از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی پس از دو سال کار پژوهشی در رابطه با موضوع مطالبات حقوقی و بین‌المللی حامیان رژیم بعث عراق و صدام در تجاوز نظامی به ایران و جنگ هشت ساله برای اولین بار این همایش را برگزار کرده است، اظهار داشت: دبیرخانه این همایش در سال‌های آینده این همایش را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این همایش تبیین حقایق نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل توسط رژیم بعث عراق و حمایت سازمان‌های بین المللی در عدم جلوگیری از وقوع جنگ و عقب نشینی رژیم بعث عراق است.

وی اضافه کرد: در این همایش به نقش اعضای شورای امنیت سازمان ملل در طول هشت سال جنگ در حمایت سیاسی، حقوقی و تسلیحاتی و مانع از جلوگیری از قطعنامه‌های همچون قطعنامه تجاوز عراق به کویت که بلافاصله باعث بیرون کردن عراق از کویت شد بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در جنگ عراق و کویت یک تناقض آشکار و دوگانگی رفتار شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای عضو در رابطه با تجاوز عراق به ایران است و بایستی مردم جهان این را مطلع باشند و این جزو مطالبات حقوقی دولت و ملت ایران است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه صدام با در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی اقدام به چند صد حمله شیمیایی به شهرها و مناطق مسکونی کرد، گفت:  مهترین آن حمله‌ها با سردشت، آبادان، خرمشهر.. و همچنین کشتار مردم حلبچه عراق است.

وی گفت: امروز سوال این است که این سلاح‌های شیمیایی و تجهیزات ساخت آن و همچنین مواد اولیه را چه کسی در اختیار صدام گذاشته است، گفت: اسناد و مدارک نشان می‌دهد آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی ها و شرکت‌های وابسته به آن‌ها نقش اصلی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: واگذاری تجهیزات و سلاح‌های کشتار جمعی از جمله هواپیمای پیشرفته از سال 64 به بعد که به عراق باعث شد حجم تخریب شهرها و حمله به مناطق مسکونی و حمله به زیر ساخت‌ها و کشتی‌های نفتکش بیشتر شود.

سرلشکر صفوی گفت: مشارکت آمریکا در جنگ به نفع صدام از سال ۶۵ با زدن هواپیمای مسافربری ایران و حمله به سکوهای نفتی ایران شروع شد که این مشارکت در جنگ محسوب می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس  افزود: رفتار غیر حقوق بشری با 50 هزار اسیر ایرانی که تا سال آخر جنگ فقط 19 هزار اسیر ایرانی ثبت نام شدند و اسامی آن‌ها به صلیب سرخ اعلام شد از دیگر جنایت‌های رژیم بعث عراق است.

وی در پایان گفت: با خروج نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه ایران حافظ صلح در غرب آسیا خواهد بود و این حقیقت را آمریکایی‌ها و اروپایی ها باید بفهمند که علی رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی آنها،  ایران قدرتمند شده و از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

سرلشکر صفوی گفت: آمریکایی‌ها با سرشکستی از منطقه خارج خواهند شد و باید در خصوص شهادت شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس پاسخگو باشند./998/د102/ب1

ارسال نظرات