۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۷۵۴۱۷

تحول فرهنگ جامعه متناسب با رشد اقتصادی

تحول فرهنگ جامعه متناسب با رشد اقتصادی
حجت الاسلام موسوی‌نسب گفت: مقام معظم رهبری از مردم کشورش، مردمانی با اراده و خلاق، یاد می کند و به آنها شأن و شخصیت می دهد؛ اما برخی از داخل کشور، نمک نشناسی می کنند.
حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) و مدرس حوزه در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط متفاوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، سال‌های زیادی را نام گزاری کردند، ولی متاسفانه چه در امورات حقیقی و چه در فضای مجازی، بی اعنتایی و مخالفت‌های زیادی صورت گرفته است، از جمله مخالفت و تمسخر هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌های معروف.

وی افزود: مقام معظم رهبری، از مردم کشورش، مردمانی با اراده و خلاق، یاد می‌کند و به آن‌ها شأن و شخصیت می‌دهد؛ اما برخی از داخل کشور، نمک نشناسی می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی افزود: مسئله فضای فرهنگی، تبدیل به سیاه نمایی شده است و جدی با آن برخورد نمی‌شود در حالی که اگر شخصی در دنیا درد، خلأ و ضعف را نمایان کند، به او جایزه می‌دهند مانند جشنواره‌های فیلم که هرساله برگزار می‌شود، ولی از آنجا که این نقاط ضعف مهم است؛ اما اگر نقاط قوت و حسنات را نشان داده نشود باعث عدم اراده و ناامیدی می‌شود که این وظیفه مهم برعهده کارشناسان و فعالان فرهنگی است.

وی بیان کرد: دشمن هیچ گاه، موفقیت و خوبی‌های یک کشور را نمایان نمی‌کند بلکه همواره سعی در تخریب و تحریف می‌باشد، که افراد کارشناس داخل نباید آب در اسیاب دشمن بریزند و زمینه موفقیت آن را فراهم کنند که متاسفانه نیروی فکری ما در این زمینه خوب عمل نکرده است.

مدرس حوزه ابراز داشت: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، دیگر نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، امروزه تولیدات ما بسیار زیاد می‌باشد و با مدیریت درست و مناسب می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کرد، اما عده‌ای در ظاهر اسلام، ولی باطنی منافق، سیاه نمایی و کم کاری می‌کنند و هدفشان رشد جامعه نیست بلکه سیاست بازی و سرمایه داری می‌باشد مانند عدم توجه به سرمایه و منابع مردم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی اظهار داشت: در کشور‌های اروپایی، معادن، طبیعت و منابع طبیعی از حائض اهمیت بسیاری برخوردار است، اما در کشور ما با وجود بسیاری از معادن، مراتع مناسب و فضای کشاورزی و بهره برداری، بی حساب و کتاب و بدون ملاحضه عمل میکنیم و خودمان ارزش کشور را پایین می‌آوریم، مانند افزایش تجمل گرایی، زیاده خواهی، اصراف و مصرف گرایی که اوج بی فرهنگی است.

وی مبنی بر راهکار مناسب برای تحقق واقعی شعار جهش تولید از دید فرهنگی تاکید کرد: نیاز به برنامه ریزی و تحول فکری برای مردم و مسئولان مورد نیاز می‌باشد و مضاف بر آن، دین اسلام بر تولید و توضیع حساب شده تاکید کرده است که صاحب منفعت آن داید مردم باشند، یکی از این راه‌های ایجاد فرهنگ سازی، صنعت فیلم سازی و صدا و سیما کشور که بسیار موثر هستند و نبازد مردم را به سوی تجمل گرایی سوق دهد.

حجت الاسم موسوی نسب کرمانی افزود: روحانیون و طلاب باید الگوی مردم در این مسئله قرار بگیرند و اقدام به امور اقتصادی برای خود و مردم کنند مانند خیلی از علمای اسلام که کشاورزی و کار‌های اقتصادی انجام می‌دادند.
سینا ریاحی
ارسال نظرات