۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۴۲۳
مدیر حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

امام خمینی، پرچم دار مبارزه با تفکر کاخ نشینی و اشرافی گری

امام خمینی، پرچم دار مبارزه با تفکر کاخ نشینی و اشرافی گری
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام خمینی(ره) را پرچم دار مبارزه با تفکر کاخ نشینی و اشرافی گری در طول تاریخ معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با بیان این که دین مبین اسلام از اساس با تجمل گرایی و اشرافی گری به شدت مخالف است، گفت: بر همین اساس حیات پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) همواره در اوج سادگی و به دور از اشرافی گری بوده است.

وی، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری را از جمله مهم ترین ویژگی های مشخص پیامبران، اولیای الهی و عالمان بزرگ دینی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل گفتار این بزرگان دینی نزد مردم بسیار اثرگذار و تعیین کننده بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مردم وقتی نظاره گر زندگی ساده و به دور از تشریفات پیشوایان دینی خود هستند به دستورات دینی آنها جامه عمل می پوشانند و اگر غیر از این باشد گفتار و سخنان آنها نزد مردم بی اثرخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام خمینی(ره) را پرچم دار مبارزه با تفکر کاخ نشینی و اشرافی گری در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با آغاز نهضت علیه طاغوت دو هزار و 500 ساله، انقلاب اسلامی که با هدف حمایت از مستضعفان و محرومان جهان به پیروزی رسید را پایه گذاری کردند.

وی، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را یکی از مهم ترین توصیه های امام راحل به مسؤولان و جامعه روحانیت در طول دوران حیات با برکتشان عنوان کرد و افزود: ایشان همواره مسؤولان کشور را به ساده زیستی و زندگی با طبقات ضعیف جامعه توصیه می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اشرافی گری و تجمل گرایی مسؤولان و به ویژه روحانیت موجب ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت خواهد شد، تصریح کرد: پدیده کاخ نشنی و اشرافی گری یکی از آفت های مهمی است که مسؤولان و روحانیت را در نظام اسلامی تهدید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که مسؤولان و جامعه روحانیت باید از هر مسأله ای که باعث ایجاد فاصله میان آنها و مردم می شود به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی روحانی نماها تلاش می کنند با رفتار، گفتار و اعمال خود به اعتماد عمومی مردم به جامعه روحانیت ضربه بزنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران، وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان را مردمی بودن آن دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب، همواره دغدغه مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه را داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری همان مسیر و خط فکری را دنبال می کنند.

وی با بیان این که در طول تاریخ نیز عالمان اصیل شیعه با زهد، ساده زیستی و مردم داری خود الگوی جامعه بودند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب نیز عالمان بسیاری بودند که با سبک زندگی به دور از تجمل و اشرافی گری نزد مردم از یک جایگاه رفیعی برخوردار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به ساده زیستی امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان این که امام راحل تا آخرین لحظات عمر با برکت خود زندگی ساده ای داشتند، ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری همان مشی و خط فکری را دنبال می کنند و زندگی بسیار ساده ای دارند.

وی با تأکید براین که نباید با برخی رفتار و اعمال تجملی و اشرافی مردم را از روحانیت دلسرد کرد، خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند روحانیت بر همان سلوک رفتاری پیشگامان دینی و ائمه معصومین(ع) پایبند است به طور حتم پیوند خود را با آنها مستحکم تر خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) به شدت با اندیشه های اشرافی و تجملی مخالف بودند، ادامه داد: باید سبک زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری الگوی همه مسؤولان کشور به ویژه جامعه روحانیت و طلاب جوان حوزه قرار گیرد./950/

ارسال نظرات