۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۷۵۴۵۶
امام جمعه کرمانشاه:

انقلاب اسلامی به معنای واقعی یاور و دوست علمای اهل سنت است

انقلاب اسلامی به معنای واقعی یاور و دوست علمای اهل سنت است
کرمانشاه - امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی در عمل نشان داده است که به معنای واقعی یاور و دوست علمای اهل سنت بوده و هست و برای آنان جایگاه و ارزش خاصی قائل می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در سخنانی که به صورت وبینار در مراسم بزرگداشت علماء اهل سنت ویژه همدلان و همراهان تقریب، علماء متوفی یکسال اخیر در استانهای کردستان و کرمانشاه که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد،  اظهار داشت: سابقه خدمت علما به اسلام و دین بسیار طولانی است و قرن ها شاهد حضور عالمان دینی در برابر استبداد و بی دینی بوده ایم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: در این میان نباید از نقش و جایگاه علما اهل سنت کشور غافل شویم، علمایی که همواره در کنار امام راحل حضور داشتند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: 2 تن از علمای اهل سنت استان کرمانشاه بسیار شاخص و مطرح بودند که یکی خلیفه سید علی و دیگری خلیفه سید حسین می باشند که فعالیتهای خالصانه آنها در قبل از انقلاب برای همگان آشکار بوده است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علمای اهل سنت بسیاری در غرب کشور داشته ایم به مانند مرحوم ماموستا شیخ الاسلام که توسط بدخواهان و دشمنان وحدت جهان اسلام به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: همچنین در کرمانشاه علمای سرشناس اهل سنت بسیاری همانند مرحومان ماموستا عبدالله غفوری، ماموستا محمد محمدی و... داشته ایم که همواره مظهر خیر و برکت بوده اند و در راه اعتلای این نظام و انقلاب همیشه در صحنه حضور داشتند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عزت مسلمانان را دوباره به آنها بازگرداند، بیان کرد: انقلاب اسلامی در عمل نشان داده است که همواره به معنای واقعی یاور و دوست علمای اهل سنت بوده و هست و برای آنان جایگاه و ارزش خاصی قائل می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت:  مرحوم آیت سید محمد باقر الله صدر معتقد بود که امام خمینی(ره) ذوب در اسلام بودند؛ بنابراین روحانیون و علما هم باید راه ایشان را ادامه دهند کما اینکه امروز ما میبینیم علمای اهل سنت از چنین ویژگی شخصیتی برخوردارند و از انقلاب اسلامی تا پای جان دفاع می‌کنند.

آیت الله علما با اشاره به اهمیت وحدت جهان اسلام از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری ادامه داد: امروز شاهد قدرت بالای اسلام در جهان هستیم و این قدرت به جایی رسیده است که جهان غرب وحشت بزرگی از اسلام در دل دارد و همواره منافع خود را در خطر می بیند./1400/

ارسال نظرات