۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۴۹۶

موانع درخشش حوزه های علمیه

موانع درخشش حوزه های علمیه
حجت‌الاسلام حسینی گفت: متاسفانه مسئولین دولت، مانع عملکرد درخشان حوزه های علمیه کشور می شوند و در قبال مسائل حوزه، سلب تکلیف می کنند.

حجت الاسلام سید فضل الله حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهرستان طالقان، استاد حوزه و دانشگاه در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: تولید فکر صحیح، زیر بنای همه تفکرات است و تولید در معقوله های فکری دیگر، نیاز به تولید فرهنگ ممتاز دارد که برای موضوع فرهنگ باید شاخصه های زیادی را، مورد توجه قرار دهیم که به فرموده مقام معظم رهبری، بدون تحجر و همراه التفات باشد.

وی افزود: واجد شرایط ترین ارگان و اشخاص برای ورود به این زمینه، حوزه علمیه و روحانیون می باشند که باید در عرصه تولید فکر و فرهنگ، اقدام و عمل کنند‌.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: از آنجایی که دایره گسترش ارتباطی حوزه علمیه با مباحث دنیوی و اخرویی، از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی، حقوق بشر، حقوق زنان، طبیعت و حیوانات، با جهان، وسیع است، باید در این زمینه وارد شوند و عرصه را خالی نگذارند.

وی بیان کرد: متاسفانه مسئولین دولت، مانع عملکرد درخشان حوزه های علمیه کشور می شوند و در قبال مسائل حوزه، سلب تکلیف می کنند.

نماینده ولی فقیه طالقان تاکید کرد: حوزه های علمیه کشور ما، باید به مرز خود کفایی برسند و هیچ چیز نباید مانع، برای رسیدن به این اهداف شود، زیرا با غنی ساختن حوزه های علمیه که مرجع اصلی فرهنگ سازی کشور را برعهده دارند، موجب رشد کشور، در همه عرصه های داخلی و خارجی و القای آن به کشورهای دیگر، می شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مراکز و ارگان های داخلی کشور مانند اوقاف و کمیته امداد، نباید مستقل و خود مختار باشند؛ زیرا از آنجایی که با مسائل شرعی خمس و زکات، سر و کار دارند، بهتر است زیر مجموعه حوزه علمیه قرار بگیرند و توسط روحانیون متخصص اداره شود تا حوزه علمیه در اقتصاد، خودکفا شود و بتواند مسائل اهم کشور را تصمیم گیری کند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات