۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۵۴۰
فرهنگ و جهش تولید (۲)؛

جهش تولید پادزهر نگاه لیبرالی

جهش تولید پادزهر نگاه لیبرالی
حجت الاسلام ابراهیمی فر گفت: در جنگ اقتصادی نمی توانیم نگاهمان را به بیرون از کشور بیندازیم، نگاه به بیرون نگاه ذلیلانه است و باخت و شکست آن از قبل برای ما معلوم است.

حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر عضو مرکزی تشکل اساتید حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا در پاسخ به عملکرد نهادهای فرهنگی در تحقق شعار سال گفت: این سوال به جهت محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار است جامعه ما باید همگی نسبت به این سوال حساس باشند و پاسخ آن را مطالبه کنند، فرهنگ دینی  به ما آموخته نسبت به اقتصاد با حساسیت و اقدام روبرو شویم به دلیل اینکه شرایط جنگی بر ما تحمیل شده است، اگر کسی در جنگ  اقتصادی شکست بخورد به هدم همه نیروهایش بلکه به هدم تمام هستی اش منجر می شود بنابراین مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی ادامه داد: ما با نبرد اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران رو به رو هستیم اگر جنگ هم نبود اقتصاد اهمیتش بالا بود چرا که خداوند می فرماید «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِيَامًا» اموالتان  را به انسانهای نابخرد ندهید خدا این اموال را مایه قوام قرار داده است. اهمیت مسائل تولید که بخشی از اقتصاد به حساب می‌آید حتی در موقعیت عادی هم با اهمیت است چه رسد به زمان حال که در جنگ اقتصادی به سر می بریم.

عضو مرکزی واحد نظارت مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: اگر در جنگ اقتصادی شکست بخوریم قواممان را از دست می دهیم و در این شکست همه جناح ها صدمه می بینند اگر کم کاری صورت گیرد تَر و خشک باهم میسوزند، در این نبرد نمی توانیم نگاهمان را به بیرون از کشور بیندازیم، نگاه به بیرون نگاه ذلیلانه است و باخت و شکست آن از قبل برای ما معلوم است.

حجت الاسلامی ابراهیمی فر در پاسخ به راه حل احیاء جهش تولید، خاطر نشان کرد: باید منابع داخلی استخراج شود و فرهنگی احیا گردد که احتیاجاتمان در داخل فراهم کنیم، باید فرهنگ به درون خانه ها ببریم و مردم این را احتیاج هر روز خودشان بدانند.

 وی در پایان با اشاره به اعتماد به نیروی داخلی گفت: در راه تحقق این شعاراز طرف نهادهای فرهنگی کشور کوتاهی نبوده است اما باید فداکاری کرد، نیاز به فرهنگ‌ سازی شدید در این رابطه می باشد، بنده به عنوان یک فرد حوزوی از جانب خود و حوزویان از گروه رسانه تقاضا دارم فرهنگ سازی کنند و فرهنگ سازی نیاز به مجاهدت دارد چرا که فرهنگ سازی نبرد است. اگر کم کاری شود آتشی به پا می شود که تَر و خشک با هم می‌سوزاند. مجموعه‌ ارگانهای نظام، دولت و ملت احساس مسئولیت کنند و با نگاه درون نه بیرون کاستی‌های جامعه، در راه تولید جبران نمایند.

ارسال نظرات