۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۷۵۵۵۷
امام جمعه ساری:

برخورد قاطع و عزتمندانه، بهترین سلاح در برابر زورگویی های مستکبران است

برخورد قاطع و عزتمندانه، بهترین سلاح در برابر زورگویی های مستکبران است
امام جمعه ساری برخورد قاطع و عزتمندانه را بهترین سلاح در برابر زورگویی های مستکبران دانست و گفت: همان طور که رهبری فرمودند باید قوی و عزت مندانه در صحنه حاضر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های مجازی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن هشتم اسفند روز امور تربیتی، به اهمیت فعالیت های تربیتی در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: اگر انسان تربیت نشود فلسفه خلقت را از دست خواهد داد.

وی با بیان این که در حوزه تعلیم و تربیت باید یک برنامه مدونی داشته باشیم، افزود: تربیت به آن معنا است که استعدادها را بر اساس سیاست و برنامه ریزی به فعلیت برسانیم.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: این تربیت بر اساس دیدگاه انبیاء الهی، دین، مکاتب دینی و وحی متفاوت با تربیتی که در نظام های سکولار به آن معتقد هستند و بر اساس فهم، فکر و عقل محدود بشری خود می پسندند بسیار متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه نهادها، سازمان ها و به ویژه آموزش و پرورش که امانت های مردم در سنین مختلفی در اختیار آنها است باید تربیت را جدی بگیرند و آن را مهم تر از آموزش بشمارند، تصریح کرد: مسؤولان ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها باید انسان های با فضیلت، صداقت، امانت، دیانت و پاک باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به نهم اسفند ماه روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و با بیان این که در این خصوص باید هم حقوق تولید کننده و مصرف کننده با هم دیده شود، گفت: همان طور که برای مصرف کنندگان دغدغه داریم و حق و حقوق آنها را با تنظیم بازار، اشراف و نظارت صحیح بر قیمت ها مطالبه می کنیم، دولت باید برای حمایت از تولید کننده نیز یارانه هایی را در نظر گیرد تا هزینه ها کاهش یابد.

امام جمعه ساری، بخشی از مشکلات به وجود آمده در بازار و افزایش بی رویه قیمت ها را تعداد بیش از حد دلال ها و واسطه ها دانست و خاطرنشان کرد: دلال بازی و واسطه بازی ها در حال حاضر شکل سودجویانه و انحرافی پیدا کرده که باید برای آنها فکری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر این دلال ها و واسطه گری هایی که به بین دو حلقه تولید و مصرف مشغول بازی گری هستند به درستی مدیریت شود حقوق مصرف کننده و تولید کننده حفظ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چهاردهم اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امام خمینی(ره) در سال 57 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجموعه خدمات بسیار فراوانی را در طول همه این سال ها انجام داده و قدردان زحمات این نهاد انقلابی هستیم.

امام جمعه ساری به اهمیت مسأله انفاق در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) مستمندان را ولی نعمت خواندند و این نشان دهنده اهمیت رسیدگی به این قشر از جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی، یک نظام مردم سالاری جایگزین یک رژیم استبدادی شد، ادامه داد: با خودباوری که امام راحل به ملت ایران هدیه دادند، اراده ملی وارد مدیریت کشور شد و امروز جوانان در همه عرصه ها میدان دار هستند و دولت آینده نیز دولت جوان، مؤمن و انقلابی باید باشد.

وی با بیان این که روحیه و باور ما می توانیم کشور را دگرگون کرد، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب، مردم کشورمان باور نداشتند می توانند در ردیف یکی از کشورهای بزرگ جهان در بسیاری از علوم و فنون قرار گیرند، اما وقتی خود را باور کردند این تحول ایجاد شد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داخل راه برون رفت کشور از مشکلات است، ادامه داد: مسؤولان کشورمان باید به جای دل بستن به وعده های توخالی غرب به جوانان مؤمن و انقلابی این کشور تکیه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: غرب به سرکردگی آمریکا یک طرفه از این معاهده خارج شد و امروز که می خواهند به این معاهده برگردند برای ما شرط و شروط می گذارند.

وی با تأکید بر این که هیچ سلاحی در برابر مستکبران برنده تر از برخورد قاطع و عزت مندانه نیست، ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید قوی و عزت مندانه در صحنه حاضر باشیم و اگر همه کشور نیز همین حرف را جدی می گرفتند بیشتر از این پشرفت می کردیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات