۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۶۱۰

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
حمله آمریکا به مقاومت عراق، پیامی برای ایران بود، شناسایی و شکار شبانه در دریای عمان، اعترافی که باور به مسئولان را به هم ریخت، به صبر عمه ی سادات، شیعه مدیون است بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حمله آمریکا به مقاومت عراق، پیامی برای ایران بود، شناسایی و شکار شبانه در دریای عمان، اعترافی که باور به مسئولان را به هم ریخت، به صبر عمه ی سادات، شیعه مدیون است بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

حمله آمریکا به مقاومت عراق، پیامی برای ایران بود

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: روز گذشته و براساس اعلام سخنگوی پنتاگون، دو جنگنده اف-۱۵ آمریکایی با هفت موشک، تأسیساتی وابسته به نیروهای مقاومت عراق در منطقه البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند. اگرچه درباره تعداد شهدای این حمله، آمارهای متناقضی منتشر شده، ائتلاف الفتح اما از شهید و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر خبر داده است.

حمله آمریکا به نیروهای مقاومت عراق، فارغ از آمار و ارقام پیرامونی، نشان‌دهنده اراده بایدن برای بی‌پاسخ نگذاشتن حملات به نیروهای آمریکایی بود. پیش از این هم به نظر قطعی می‌رسید که دولت جدید آمریکا در نخستین آزمون خود برای مقابله با تهدیدات گروه‌های مقاومت عراقی که نمونه مهم آن در اربیل رخ داد، منفعل نماند.

برخی پیام‌های مثبت دیپلماتیک برای ایران ازجمله انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران در کره جنوبی پس از توافق تهران و آژانس از یک‌سو و حمله روز گذشته به البوکمال تنها چند روز پس از حمله مقاومت عراق به اربیل از سوی دیگر نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد این پیام را به ایران منتقل کند که گام‌های متناسب، موردی و البته فوری نسبت به اقدامات ایران برخواهد داشت؛ بنابراین انتخاب با تهران است که چگونه رفتار کند.

بدیهی است سفر امروز وزیر خارجه عراق به تهران در ارتباط با حملات روز گذشته آمریکا باشد و احتمالا فؤاد حسین حامل پیام مذکور برای ایران است؛ آمریکا آماده واکنش متقابل و متناسب است. اینکه تهران تا چه میزان در همین قالب رفتار کند اما به مسائل متعددی ازجمله پیچیدگی‌های سیاست داخلی ایران نیز بازمی‌گردد.

فارغ از اهداف اعلامی حمله اخیر آمریکا، به نظر می‌رسد مسئله «پرستیژ» در سیاست خارجی قدرت‌ها را نیز باید درنظر گرفت. آمریکای بایدن در ماه‌های ابتدایی و به‌ویژه پس از حمله اربیل، نیاز داشت تا پرستیژ خود میان متحدان منطقه‌ای و بازیگران فرامنطقه‌ای ازجمله روسیه را حفظ کند و حمله اخیر احتمالاً چنین کارکردی نیز داشته است.

 

شناسایی و شکار شبانه در دریای عمان

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مهم تر از تیر غیبی که به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان اصابت کرده و ظاهرا ردّی هم از آن به دست نیامده، شناسایی هویت و ماهیت این کشتی جاسوسی و نظامی است.

کشتی موسوم به "ام وی هلیوس ری" (MV Helios Ray) هر چند در پوشش هویت جعلی (انگلیسی) و تحت عنوان خود رو بر عازم منطقه شده بود، اما با دقت از سوی مهاجمان شناسایی و بامداد جمعه مورد هدف قرار گرفته است.

چند ساعت پس از این انفجار شدید که حفره هایی عمیق در این کشتی مجهز نظامی بر جای گذاشت، مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شد یک کشتی این کشور در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفته است. اما مدتی بعد فاش شد این کشتی در اصل متعلق به رژیم صهیونیستی است.

رادیو "کان" اسرائیل گفته است: «آسیب کشتی، از دو حفره با قطر یک متر و نیم تشکیل شده، اما برای هنوز روشن نیست که در اثر انفجار موشک ایجاد شده و یا مین که به بدنه کشتی وصل بوده است. ما هنوز نمی‌دانیم که این رویداد، در اثر تنش‌ها میان ایران و آمریکا صورت گرفته، یا به این دلیل که کشتی  اسرائیلی بوده است.»  

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد کشتی هدف قرار گرفته متعلق به یکی از دوستان نزدیک یوسی کوهن، رییس موساد است(!) این که کشتی، مدتی در بندر الدمام عربستان سعودی پهلو گرفته بود و بامداد جمعه می خواسته در تاریکی شب، منطقه را ترک کند.

جزئیات این انفجار مشخص نیست اما از آن جا که رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا در ماه های اخیر، مرتکب جنایت های متعددی علیه نیروهای مقاومت در یمن، عراق و سوریه شده اند، گرفتن انتقام این اقدامات تروریستی می تواند احتمالی قوی درباره علت ماجرا باشد

مشخص نیست ام وی هلیوس، هدف موشک قرار گرفته یا مین، اما تحلیل گران، بر اهمیت شناسایی و شکار این شناور دارای پوشش تاکید می ورزند.به نظر می رسد نیروهای فرا منطقه ای نا امن کننده منطقه، بیش از هر زمان در معرض حملات مرگبار قرار دارند. شاید هم ماجرای اخیر، یک هشدار و پیش درآمد باشد.

 

اعترافی که باور به مسئولان را به هم ریخت

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: از سال۹۷ سه بار با رئیس محترم بانک مرکزی جلسه داشتیم. هر بار که از نقش دولت در رشد قیمت ارز سئوال کردیم به شدت رد می کرد و تاکید داشت رئیس جمهور هم مرتب بر کنترل قیمت ارز تاکید دارند. حالا واعظی با اعتراف به نقش دولت در این باره این باور را بهم ریخت.

با همان صداقتی که ۲۲۰ هزار جوان به قربانگاه رفتند میشد اینجا هم مشکلات را گفت. تحمل سختی‌ها اگر توام با صداقت باشد برای مردم قابل تحمل تر است.

 

به صبر عمه ی سادات، شیعه مدیون است

نفیسه السادات موسوی، شاعر به مناسبت سالگرد وفات حضرت زینب(س) یکی از سروده هایش را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

پس از حسین ،جهان بر سرش خراب شده

برای حفظ حرم، زینب انتخاب شده

نشاند بوسه به حلق بریده، از آن رو

به خون تشنه لبی، معجرش خضاب شده

کسی که داغ دو فرزند بر جگر دارد

نشسته سنگ صبورِ دلِ رباب شده

چه رفته بر دل زینب ،کسی نمی‌داند

دمی که وارد مهمانی شراب شده

اگرچه خطبه خودش خوانده بود اما شهر

پر از صدای رسای ابوتراب شده

هزار مرتبه تا روز آخِرَت، نفرین

به شام و بزم می و کوفه خراب-شده

به صبر عمه ی سادات، شیعه مدیون است

که شرح کرب و بلا ،مانده و کتاب شده....

 


پای حزب دموکرات برای تحقق وعده‌های انتخاباتی می‌لنگد!

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل سیاسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

این هم یکی از ویژگی های نظام سیاسی امریکا است که یک حزب (دموکرات ها) هم کاخ سفید را در دست دارد و هم کنترل هر دو مجلس کنگره را اما باز هم نمی تواند یکی از عمده ترین وعده های انتخاباتی خود از جمله افزایش حداقل دستمزدهای فدرال به پانزده دلار را به تصویب برساند!

پای حزب دموکرات برای تحقق وعده‌های انتخاباتی می‌لنگد!

 


پیشنهاد محسن رضایی برای اخذ مالیات تغییر اقلیم

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشت: در نشست هم اندیشی اسفند۹۹ در دانشگاه اصفهان پیشنهاد کردم از دولتها بویژه کشورهای توسعه یافته، مالیات تغییر اقلیم اخذ شود که بر پایه سهم هر کشور در مصرف سوخت فسیلی یا تولید گازهای گلخانه ای، محاسبه و به صندوق بین المللی مقابله با مخاطرات تغییر اقلیم واریز و هزینه شود.

پیشنهاد محسن رضایی برای اخذ مالیات تغییر اقلیم

 


ولیعهد آدمکش سعودی‌ها از این مخمصه چطور فرار خواهد کرد!

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: لابه‌لای جذابیت‌های انتخاباتی، از این خبر غافل نشوید که آمریکا گزارش بررسی‌های مربوط به پرونده قتل خاشقچی را منتشر کرد و تأکید کرد که این قتل با تأکید و دستور مستقیم بن سلمان انجام شده است. حالا باید دید ولیعهد آدمکش سعودی‌ها، از این مخمصه چطور فرار خواهد کرد!

ولیعهد آدمکش سعودی‌ها از این مخمصه چطور فرار خواهد کرد!

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
بسم الله الرحمن الرحیم
هر بار که در مورد سوخت کش بلوچ صحبت می کنیم بدانیم مساله قدری با کوله بر کردستانی که یک یخچال بر پشتش می زند و از کوههای غرب کشور به داخل قاچاق می کند تا نان شبی بدست آورد متفاوت است، سوخت کش بلوچ یعنی راننده یک وانت بی پلاک با دو هزار لیتر بنزین که ظاهر این خودرو بی شباهت با ماشین جنگی نیست ، بنزین را لیتری 3 هزار تومان در ایران می خرند و 100روپیه (19هزار تومان) در پاکستان می فروشند، یعنی سود هر بار که شاید دو روز هم زمان نبرد بیش از سی میلیون تومان!
و جالب هست بدانید همین کوله برهای مظلوم با این سود سرشار زمین و خانه های فراوانی در خارج بلوچستان، در شهرهای کرمان و مشهد و تهران و ... می خرند و غیر از اینکه عاملی برای گرانی های زمین اند، عامدانه با شعار چهار-چهل(چهار همسر،چهل فرزند) به فکر تغییر بافت جمعیتی اند !
البته اگر ساده لوحانه دوربین دست بگیرید و با اینها مصاحبه کنید خواهند گفت هیچ نداریم!
مسولیت های کلیدی در سیستان و بلوچستان با بلوچهاست و سپاه و مرزبانی اجازه ندارند با خودروهای سوخت کش برخورد کنند و روزانه ، حداقل 10هزار وانت سوخت کش در مرز تردد می کنند، با یک حساب سرانگشتی سالانه بیش از 116 هزار میلیارد تومان از جیب مردم ایران به حساب کوله بران مظلوم بلوچستان واریز می شود(سالانه 1,5 میلیون از جیب هر ایرانی)!
جالب هست بدانید زمین و خانه در زاهدان از خیلی شهرهای ایران گرانتر هست، به دلیل وجود همین پولها ، گرانترین خانه ها هم از آن همین کوله بران مظلوم بلوچ هست.
جالب هست بدانید هیچ پیمانکار داخلی و خارجی ای حاضر نبوده و نیست یک پروژه ساده را در بلوچستان انجام دهد چرا که امنیت پایه ی ساخت و ساز هست و قرارگاه خاتم سپاه از هزار و پانصد کیلومتر آنطرف تر از بوشهر گاز را اول به ایرانشهر سنی نشین میرساند و در آخر به زابل شیعه نشین ، به این شیوه که یک جمع نگهبانی میدادند و یک جمع کار می کردند! و مزدشان هم این بود که اتوبوس حامل چهل درجه دار سپاه ،سال گذشته توسط یکی از همین خودروهای بی پلاک و نشان، با باری از تی ان تی که از پاکستان سوغاتی آورده بود قربتا الی الله منفجر شد.
به اهل سنت توهین نمی کنم برادران ما اند،اما برادران ما قاچاق را حلال می دانند، نه به قدر نان شب بلکه بی انتها حلال می دانند.
از چابهار تا زاهدان و سیستان هزینه های بسیار شده است و جاده های اتوبانی تاسیس شده است، دانشگاهها تاسیس شده است،آب رسانی ها شده است ، اینها و حتی خط آهن کرمان به زاهدان با صرف هزینه بسیار جهت ایجاد امنیت در بیابانی که همان بلوچها هم نمی رفتند کارگر
3
0
ناشناس
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
آقا سوخت قاچاق کنی چند بار درماه؟؟یک بار؟دوبار؟سه بار؟سی بار؟ کل بودجه مملکت سوبسید میشه برای بنزین اون هم با قاچاق نامردای دزد می ره تو جیب کسانی که معمولا علیه امنیت ملی کار می کنند واقعا تاسف بار بلکه مرگ بار است
مدیریت افتضاح توزیع بنزین
بابا مستقیم ماهی دویست میلیون بریزید به حساب این قاچاقچی ها باز هم صرفه اش بیشتر است هم واردات بنزین کمتر میشه هم هزینه مبارزه با قاچاق حذف میشه هم دلاورمردان کشورمون کمتر بدست این ضالمین شهید می شوند البته فکر نکنم این جنایکارها سیرمونی داشته باشند
می خواهند کل مملکت را یکجا بخورند
ناشناس
Romania
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
خوب است بطور مستقل به معضل بزرگ قاچاق سوخت بپردازید سرمایه کشور بدست این دزدان به یغما رفته و تازه نظام را هم متهم می کنند بی شرف ها
1
0