۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۷۵۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مطرح کرد؛

ضرورت تقدم تربیت بر تعلیم در آموزش و پرورش

ضرورت تقدم تربیت بر تعلیم در آموزش و پرورش
آذربایجان‌شرقی - امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت معاونت پرورشی در نظام آموزشی، تربیت را مقدم بر تعلیم دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم به مناسبت 8 اسفند؛ روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در دیدار با تعدادی از مدیران، مسوولان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به راه راست و نجات از ظلمت اساس کار معلمی است، اظهار داشت: از نگاه امام راحل معلمان شبیه انبیا هستند و انسان در حیات معنوی خود بیش از هر کسی از معلم و مربی خود تأثیر می‌پذیرد.

امام جمعه تبریز معلمان را شریک خوبی‌ها و بدی‌های دانش‌آموزان خود دانست و ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی معلمان در تربیت دانش‌آموزان باید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی از افراد متخصص و متعهد باشند تا امر قرآن مبنی بر تقدم تربیت بر تعلیم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأثیرات آموزش مجازی بر موضوع تربیتی دانش‌آموزان گفت: با شیوع کرونا و تداوم آموزش‌های غیرحضوری مدارس مسائل پرورشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و معلمان نمی‌توانند به شکل صحیح و اساسی در موضوعات تربیتی و پرورشی ایفای نقش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه معلمان تربیتی و پرورشی حکم پدر را بر کودکان دارند، یادآور شد: باید با هم‌افزایی تشکل‌های فعال در آموزش و پرورش و ارتقاء سطح همکاری‌های بین بخشی، شاهد توجه بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بعد از مادر، معلم و مربی نقش بسیار موثری در تربیت و سازندگی روحی بچه‌ها دارد، از این رو مربیان تربیتی کودکانی تحویل جامعه می‌دهند که از اخلاق و شخصیت اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: معاونت پرورشی حساس‌ترین بخش آموزش و پرورش است.

تحصیل 750 هزار دانش‌آموز در آذربایجان

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت این اداره‌کل، گفت: 3 هزار و 200 نفر در حوزه پرورشی آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند و با توجه به اشتغال به تحصیل ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در استان، ۵۰ دارالقران به ۲۳۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و.‌.. خدمات ارائه می‌دهند.

وی متذکر شد: در نهضت نمازخانه‌سازی ۱۶۰ نمازخانه ساخته شده است و ۲۲ باب نمازخانه نیز در حال تکمیل است و تفاهم‌نامه ۲۵ باب نمازخانه نیز آماده است.

پاشایی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پرورشی برای ارتقاء موضوعات پرورشی بیان داشت: اعزام مبلغان به مدارس، فعالیت‌های تشکل‌های درون سازمانی مثل سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی که با اعزام سالانه ۲۵هزار نفر در قالب راهیان نور، اقداماتی برای گام دوم انقلاب، کمک‌های مؤمنانه بخشی از این اقدامات است که آذربایجان‌شرقی را در سطح کشور به یکی از حوزه‌های پیشتاز تبدیل کرده است.

افزایش سرانه از ۹جلد کتاب به ۱۱ جلد

مدیرکل آموزش و پرورش دیگر اقدامات آموزش و پرورش را تجهیز مدارس کشور به کتابخانه و افزایش سرانه از ۹جلد کتاب به ۱۱ جلد، جشنواره‌های مختلف مانند فرهنگی و هنری، لاله‌های روشن، فردا، علمدار، علوی، مهتاب در نور، آینه زمان دانست.

وی گفت: با ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی و ۴۰ مرکز مشاوره در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان تلاش می‌کنیم.

پاشایی با بیان اینکه از ۳ اسفند سال قبل مدارس حضوری نیست، تصریح کرد: در کنار مدافعان سلامت، مجاهدان آموزش نیز حضور یافتند تا هیچ دانش‌آموزی از آموزش جدا نماند و کارهای ابتکاری مانند حضور یاریگران آموزشی، توسط یک‌هزار و ۶۵۰ نفر از همکاران به‌صورت کاملاً اختیاری در روستاها انجام پذیرفته است همچنین برنامه سنجش‌گران آموزش از جمله کارهای خوب دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

ارسال نظرات