۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۶۷۵۶۷۰
فرهنگ و جهش تولید (۹)؛

در تحقق شعار سال باید مصداقی رفتار شود

در تحقق شعار سال باید مصداقی رفتار شود
حجت الاسلام محمدی گفت: در حوزه به اقدام عملی کمتر توجه می شود و بیشتر در مباحث نظری مانده ایم، باید به دنبال مصداق بیرونی و کار عملی باشیم.

حجت الاسلام رجبعلی محمدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: همانطور که رهبری در سخنرانی اخیرشان فرمودند، تا زمانی که از مفاهیم بیرون نیاییم و به دنبال عمل نرویم، جهش تولید محقق نمی شود، با پیشوند و پسوند گذاری کاری از پیش نمی رود.

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: امام خمینی (ره) در ابتدای کتاب جهاد فرمودند اگر تنها الفاظ قرآن را تلفظ کنید یا با آب طلا بنویسید، این قرآن نیست، قرآن آمده است تا در زندگی عمل شود، هر موقع به دنبال مصداق رفتیم یعنی تولید محقق شده است.

وی با اشاره به اهمیت کار عملی خاطرنشان کرد: در عرصه عمل دانشگاهیان موفق تر بوده اند، چون به دنبال مصادیق رفته اند، در حوزه  به اقدام عملی کمتر توجه می شود و بیشتر در مباحث نظری مانده ایم، باید به دنبال مصداق بیرونی و کار عملی باشیم.

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به عملکرد دولت در تحقق شعار سال  عنوان کرد: اگر موانع برطرف شود مردم خودشان به سمت تولید و تحقق جهش تولید گام بر می دارند، جلوی واردات بی رویه و بی اثر را بگیریم، شعار جهش تولید محقق می شود، اگر دولت موانع را برطرف کند در بخش کشاورزی موفق تر خواهیم بود.

وی در پایان اذعان داشت: نسخه پژشک تا تبدیل به دارو نشود فایده ای ندارد، زیر مجموعه ها و بدنه  دولت کمک کنند موانع از سر راه تولید کنندگان بردارند، متاسفانه موانع بیشتر از مشوق های تولید است،  دولت باید در جهت رفع موانع همت به خرج دهد و جهادی به میدان بیاید.

ارسال نظرات