۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۷۱۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملانوری مطرح کرد؛

تربیت نیروی انسانی برای فعالیت ۴ هزار مدرسه امین در کشور

تربیت نیروی انسانی برای فعالیت ۴ هزار مدرسه امین در کشور
سمنان - معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: تربیت نیروی انسانی برای فعالیت چهار هزار مدرسه امین در کشور با وسواس و دقت بسیار به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ملانوری در جلسه بررسی وضعیت و توسعه مدارس امین در استان سمنان اظهار کرد: باید به آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به‌واسطه همدلی و همراهی موجود تبریک گفت و امروز وحدت، همدلی و انس بسیار چشمگیری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برقرار شده است.

وی افزود: برنامه‌های پنج ساله مشترک در ۴۰ محور میان حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش با امضای وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه ابلاغ می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر دشمنان به شیوه‌های گوناگون سعی دارند تا ذهن و روح جوانان ما را درگیر خود کرده و در این راستا ما وظیفه داریم تا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم تا دچار خسران و افسوس در آینده نشویم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملانوری با بیان اینکه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ دین و تربیت نیروی انسانی است، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی اخلاقی، تربیتی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه سازمان حوزه با وسواس وارد آموزش و پرورش شده و نگاه کمیتی و عددی نداشته است، ادامه داد: اگر نسل آینده بدون اعتقاد به ارزش‌های نظام تربیت شود، بی‌شک همه ارزش‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا از دست خواهد رفت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی برای فعالیت چهار هزار مدرسه امین در کشور با وسواس و دقت بسیار به انجام رسیده است و تلاش کرده‌ایم تا در آموزش طلاب برای ورود به آموزش و پرورش هم اهمیت قائل شده و هم با دقت عمل کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملانوری با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار نفر طلبه اصول معرفتی را در مرکز آموزش‌های مهارتی کاربردی به‌صورت مجازی سپری می‌کنند، افزود: مرکز تربیت مبلّغ معلم، برای تربیت طلاب به‌منظور حضور در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ رشته گرایش درسی در حوزه‌های علمیه، ویژه آموزش و پرورش دایر شده است، تصریح کرد: تدوین طرح تربیتی در حوزه‌های علمیه در راستای حضور فعال در آموزش و پرورش به انجام رسیده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: طرح مدارس امین در راستای ایجاد تحول اخلاقی بین دانش‌آموزان مراکز آموزشی کشور به انجام رسیده که بر پایه ۲۲ فضیلت اخلاقی برگرفته از قرآن و سنت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملانوری با بیان اینکه مدارس مجری طرح امین، از ۳۰ تا ۹۷ درصد در کشور موفقیت کسب کرده‌اند، اضافه کرد: عقیده ما این است که تلاش کنیم تا برای تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور، طرح مدرسه امین را اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: ۹۰۰ مدرسه در استان سمنان وجود دارد که نیاز است تا ۹۰۰ طلبه آماده، با دیدن آموزش‌های مهارتی ویژه، وارد آموزش و پرورش شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر در استان سمنان، بیش از تعداد مدارس، طلبه سطح دو حضور دارند و هیچ مشکلی برای تأمین نیروی متخصص علوم دینی و مذهبی برای آموزش و پرورش استان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملانوری خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل طرح امین در مراکز آموزشی کشور نیاز به حمایت کامل و مساعدت دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظرات