۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۷۵۷۴۷
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

آغاز به کار مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه مازندران

آغاز به کار مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از افتتاح و آغاز به کار مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از افتتاح و آغاز به کار مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه استان خبر داد.

وی افزود: این مرکز با هدف تقویت و بهبود آموزش های کابردی و مهارتی برای اساتید، طلاب، مبلغان خواهر و برادر و اقشار تأثیر گذار با استفاده از ظرفیت استان ایجاد شده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود از آغاز ثبت نام نخستین دوره مهارتی این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره ویژه اساتید و طلاب خواهر و برادر فارغ التحصیل در سطح دو حوزه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخستین دوره مهارتی این مرکز در چهار محور برگزار خواهد شد، ادامه داد: مهارت های عرصه آموزشی با عنوان کلاسداری و مدرسی آموزش و پرورش، مهارت های عرصه تهذیب و مشاوره با عنوان مربی قرآن( روش بیان تفسیر)، مهارت های عرصه هنر، رسانه و فضای مجازی با عنوان روش های تبلیغ در فضای مجازی و مهارت های عرصه تبلیغی و فرهنگی با عنوان فن سخنوری و خطابه از جمله چهار بخش این دوره مهارتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، امکان تدریس در مرکز آموزش کاربردی مازندران، تدریس در نهادها و سازمان های استانی، اعطای گواهی پایان دوره از قم و توانمندی طلبه در عرصه های مختلف را از جمله مزایای شرکت در این دوره عنوان کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید، طلاب و مبلغان دینی برای موفقیت در هر بخشی نیازمند آموزش و کسب مهارت های لازم هستند، تصریح کرد: در این مرکز تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از ظرفیت های موجود، مهارت های لازم در عرصه های آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و فرهنگی را در اساتید، طلاب و مبلغان دینی ایجاد کنیم.

حجت الااسلام صادقی با بیان این که مسأله تبلیغ از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: داشتن مهارت های لازم، از جمله شروط مهمی است که یک مبلغ دین برای موفقیت در عرصه ای که در آن قدم نهاده نیازمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان حوزه نیز برای رشد و تعالی در جایگاهی که در آن قرار دارند نیازمند آشنایی با برخی مهارت ها هستند، ادامه داد: با توجه به گسترش فضای مجازی و آسیب ها و ظرفیت هایی که در این فضا وجود دارد، آشنایی طلاب جوان و همچنین مبلغان دینی با این بخش به منظور پیشبرد اهداف تبلیغی ضروری است./950/

ارسال نظرات