۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۵۷۷۰
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

شاخصه اصلی روحانیت ساده زیستی است

شاخصه اصلی روحانیت ساده زیستی است
لرستان - حجت الاسلام شمسی فر ساده زیستی را شاخصه اصلی روحانیت خواند و گفت: فاصله گرفتن از این مهم سبب از بین رفتن اعتماد مردم شده و فرصتی برای دشمن است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به بحث اعتماد زدایی و وجود هجمه علیه روحانیت بیان داشت: ساده زیستی مهم ترین شاخصه یک طلبه است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به ساده زیستی و نوع زندگی روحانیت و طلاب افزود: روحانیت امین مردم و همراه و مورد اعتماد مردم بوده و هست، زندگی روحانیت در سطح مردم عادی و یا طبقه پایین تر است.

وی ادامه داد: با توجه به قشر محدودی از روحانیت که به علت مسؤولیت اجتماعی برخی از این چارچوب خارج شده اند، همین سبب شده تا قشر روحانیت مورد هجمه قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به بحث اعتماد زدایی خاطرنشان کرد: هدف جداسازی مردم از روحانیت بوده و این مهم از گذشته بوده و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: هجمه علیه روحانیت در طول تاریخ بوده و همچنان نیز ادامه دارد و راه مقابله با این هجمه ها بصیرت بخشی است.

شاخصه اصلی روحانیت ساده زیستی است
 

حفظ و تقویت صمیت بین مردم و روحانیت جلوی نفوذ دشمن را می گیرد

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه قشر محدودی از روحانیت از چارچوب ساده زیستی فاصله گرفته اند، افزود: باید این افراد باید به جایگاه و رسالت طلبگی خویش توجه داشته باشند و از آن فاصله نگیرند.

وی بیان داشت: حرکت روحانیت به سمت تجمل گرایی اعتماد مردم نسبت به روحانیت کاهش می یابد و سبب ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت می شود.

حجت الاسلام شمسی فر بیان کرد: روحانیت از قشر مردم بوده و باید همواره بین مردم باشد، روحانیت با توجه به رسالتی که در عرصه تبلیغی و جایگاهی که در جامعه دارند، نباید از الگوی ساده زیستی فاصله بگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان بیان داشت: اگر روحانیت انس و الفت و صمیمیتی که با مردم داشته رو حفظ کند، جایی برای سوء استفاده دشمن باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام شمسی فر بر ضرورت حفظ ساده زیستی تاکید کرد و گفت: روحانیت باید با مردم همراه باشد و جلوی نفوذ دشمن گرفته شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات