۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۵۷۸۴
باهدف جلوگیری از موازی‌کاری خدمت به نیازمندان؛

نشست هم‌افزایی مؤسسات خیریه اهواز برگزار شد

نشست هم‌افزایی مؤسسات خیریه اهواز برگزار شد
خوزستان - نشست هم‌افزایی جمعی از موسسات خیریه اهواز با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هم‌افزایی جمعی از موسسات خیریه اهواز، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

 هدف از این نشست هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری موسسات خیریه‌ای و مردم نهاد به افراد نیازمند در سطح استان خوزستان است تا خدمت‌رسانی عادلانه‌ای بین جامعه هدف صورت گیرد.

 از موضوع‌های مطرح شده در این نشست، نخست ضرورت استفاده از نرم‌افزار جامع بانک اطلاعاتی جهت جلوگیری از موازی کاری و نکته دیگر نیز ایجاد اشتغال پایدار جهت خودکفایی افراد نیازمند است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تخصصی شدن خدمت‌رسانی موسسات خیریه‌ای به افراد نیازمند از دیگر موضوع‌هایی بود که مطرح شد و مدیران موسسات خیریه‌ای سطح اهواز نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

درابتدای این نشست جمال شیبه؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز به آمادگی این مجموعه جهت ایجاد دسترسی استفاده از بانک اطلاعاتی امداد و همکاری در زمینه‌های اشتغال مددجویان با مشارکت موسسات و خدمت‌رسانی به آن‌ها اعلام آمادگی کرد.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد؛ نماینده ولی فقیه در  خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تبریک ایام ماه شریف رجب،اظهار داشت: رحلت جانسوز حضرت زینب(س) را تسلیت عرض می‌کنم.
 
 وی با اشاره به اینکه جلوگیری کردن از موازی کار کردن از دغدغه‌های بنده است، ادامه داد: تا زمانی که قرارگاه واحدی تشکیل نشود نمی‌توان خدمت‌رسانی داشته باشیم. از جزیره ای کار کردن باید خودداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: برای یکپارچه‌سازی موسسات خیریه باید قرارگاه واحدی تشکیل داده شود و مابقی نیز در ذیل آن فعالیت داشته باشند.
 
 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: اگر بخواهیم نیاز نیازمند پاسخ داده شود باید شبکه واحد راه اندازی و ساماندهی لازم صورت گیرد. باید تلاش شود تا توانمندسازی اتفاق بیافتد و توانی در خانواده ایجاد و به خودکفایی و درآمد برسند.

وی با اشاره به اینکه وقتی بناست خدمتی را به یک خانواده داشته باشیم، نیاز فرهنگی آن را هم باید لحاظ کرد، خاطرنشان کرد: در کارگروه مدنظر نمایندگانی از برخی موسسات خیریه نیز حضور خواهند داشت و مسائل به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: این کمیته حتما باید دبیرخانه و دبیر داشته باشد و کارها نیز پیگیری شوند و هرکجا نیاز است نیز به سهم خود پیگیری و ورود خواهم کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که برای آغاز بکار کارگروه از خیرین و موسسات موفق شروع و در ادامه دیگر موسسات ورود پیدا کنند، گفت: برای کمک به نیازمندان تا جامعه آماری شکل نگیرید نمی‌توان موفق بود و اگر خانواده‌ای فقیر و نیازمند است باید مساعدت و همکاری صورت گیرد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه در کمک به نیازمندان باید شأنیت خانواده‌ها لحاظ شود، گفت: اولویت‌بندی در خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت است‌ و در این مسیر از تجربه‌های موسسات خیریه موفق استفاده شود.

در پایان مدیران موسسات خیریه درخواست محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان جهت تعامل و ایجاد یکپارچگی بین آن‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری را داشتند که حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به ایجاد کارگروه در این خصوص و پیگیری دغدغه‌ها اشاره کرد.
 
لازم به ذکر است در این نشست نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، معاون امور اجتماعی استانداری، معاون بهزیستی خوزستان و مدیران موسسات خیریه اهواز حضور داشتند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات