۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۷۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

کمرنگ شدن یاد خدا در زندگی مهم‌ترین آسیب خانواده‌های امروزی است

کمرنگ شدن یاد خدا در زندگی مهم‌ترین آسیب خانواده‌های امروزی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: در جامعه امروز چند آسیب خانواده‌ها را تهدید می‌کند که کمرنگ شدن خدا یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی مبارکه، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با موضوع روانشناسی و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: برای برخورداری از حیات خداپسندانه، هیچ الگویی بهتر از زندگی حضرت علی (ع) و دخت نبی مکرم اسلام (ص) نیست.

وی در این نشست که خانواده طلاب و اساتید حوزه علمیه استان نیز در آن حضور داشتند، ضمن بیان راهکارهای زندگی آرام، شاد و خدایی، این‌چنین زندگی را زندگی پیامبر پسندانه ذکر کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: یکی از بهترین شیوه‌های داشتن زندگی پیامبرپسندانه، الگو گیری از زندگی امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است، همان‌طور که حضرت می‌فرمایند زمانی که وارد خانه می‌شدم و حضرت زهرا (س) را ملاقات می‌کردم تمام خستگی، نگرانی و تمام ناراحتی‌های جامعه اسلامی از تنم بیرون می‌رفت.

مشاور و کارشناس حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به رهنمودهای دین مبارک اسلام و قرآن کریم در داشتن زندگی آرام و توأم با معنویت ازجمله آیه «مؤمنون بالغیب»، اولین شاخص را تقویت ایمان به غیب در خانواده بیان کرد و گفت: اگر خانواده امروزی این آیات را بپذیرند معنایش این است که سخنان خدا و پیامبر را هم پذیرفته‌اند و این‌چنین زندگی ما آرام و خدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه امروزی چند آسیب خانواده‌ها را تهدید می‌کند، افزود: کمرنگ شدن خدا در زندگی یکی از ارکان اصلی این مشکلات است که برای رفع این مشکل باید راه‌های تقویت ایمان به غیب را در خودمان و در خانواده‌هایمان پرورش دهیم.

حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: در این زمینه توجه دادن آن‌ها به وعده‌هایی که خداوند داده و تحقق پیدا کرده است و توجه دادن به امداد غیبی در زندگی موجب تقویت ایمان به وعده‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: عالم جلیل‌القدر مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمایند بیش از یک‌سوم آیات قرآن درباره وعده‌ها و وعیدها است، خداوند متعال در سه جای قرآن به پیغمبر وعده داده‌اند که ما دین تو و حکومت تو را جهانی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ادامه داد: این موضوع نشان از تحقق وعده‌های راستین حق‌تعالی دارد و یکی از راه‌های تقویت ایمان به خدای متعال در مسیر زندگی برای خود و خانواده است چراکه موجب پررنگ شدن خدا در زندگی پیامبر پسندانه می‌شود.

وی اظهار کرد: دومین شاخص و رکن اصلی برای به دست آوردن زندگی شاد و خدایی تقویت حیا است که برای به دست آوردن این مهم باید فرزندان را مدیریت کنیم تا از حیا در همه زمینه‌ها به دور نشوند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: طبق آموزه‌های دین مبین اسلام یکی دیگر از اسباب آرامش در خانواده و رشد و بالندگی معنویت در خانه احترام متقابل والدین است، به‌عنوان‌مثال زن که اساس خانواده را تشکیل می‌دهد اگر از همسر خود اطاعت کند فرزند ناخودآگاه اطاعت از خدا را می‌آموزد و بالعکس اگر مرد به زن احترام بگذارد فرزندان احترام به ارزش‌ها را می‌آموزند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات