۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۷۵۷۹۷
آیت الله اعرافی:

صیانت از سرزمین های اسلامی از مطالبات مهم رهبر انقلاب است

صیانت از سرزمین های اسلامی از مطالبات مهم رهبر انقلاب است
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه گفتمان انقلاب بر قطع ارتباط کشورهای اسلامی با متجاوزان تأکید دارد، گفت: صیانت از سرزمین های اسلامی از مطالبات مهم رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع» که صبح امروز در سالن همایش های امین واقع در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک ایام ماه رجب المرجب گفت: امروز باید دانست که شخصیت های بزرگ دینی ما در مورد مسائل مهم جهان دارای موضع بوده و حساس هستند.

وی با اشاره به اینکه علمای اسلام در ماجرای قره باغ گفتمان 17 ربیع را مورد تأکید قرار داده اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همواره امت اسلام را به همگرایی و مقاومت دعوت می کند و باید دانست که شجاعت و دلیری در برابر متجاوزان به امت اسلام، ظالمان و زورگویان از بزرگترین استوانه های گفتمان انقلاب است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه غایت منطق انقلاب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی است، عنوان کرد: جهان اسلام منابع تاریخی و مواریث مهمی دارد و از جهت سوق الجیشی نیز غنی است.

عضو فقهای شورای نگهبان بازار بزرگ اقتصادی و منابع جغرافیایی جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: سؤال بزرگی که پیش روی ما قرار دارد این است که این مجموعه چرا نباید از اقتدار لازم برخوردار باشد و چرا نباید در معادلات جهانی، دارای کرسی معتبر نباشد؟

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی بر قطع ارتباط کشورهای اسلامی با کشورهای متجاوز تأکید دارد، گفت: انقلاب اسلامی درصدد آن است که در جهان اسلام یک اتحاد عظیم شکل بگیرد و سران کشورهای اسلامی به ظرفیت ها و منابع جهان اسلام توجه کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همگان را به متن اسلام فرا می خواند، صیانت از سرزمین های اسلامی را یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از سران کشورهای اسلامی برشمرد و ابراز داشت: همان مقدار که فلسطین برای ما دارای ارزش و قداست است، سایر سرزمین های اسلامی نیز قداست دارد و در برابر تجاوز به آنها موضع می گیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دفاع و مقاومت مشروع یکی از اصول مهم دین اسلام دانسته می شود، گفت: ما به این اصول مهم خود در هر نقطه ای از سرزمین های اسلامی که مورد تجاوز قرار می گیرد اصرار می ورزیم؛ افزون بر این هیچ اتفاقی نباید بهانه ای برای اشاعه جنگ طلبی و خشونت خواهی مذهبی شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات