۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۷۵۸۰۶
فرهنگ و جهش تولید(15)؛

جهش تولید متکی به اتحاد قوای سه گانه

جهش تولید متکی به اتحاد قوای سه گانه
حجت الاسلام موسوی ملکی گفت: جهش تولید بستگی به رؤسای سه قوه دارد اگر یکی نباشد کار پیش نمی رود و باید دست به دست هم داد.

حجت الاسلام سید طالب موسوی ملکی عضو تشکل اساتید در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری هر سالی ابگویی را هدف قرار می دادند و دولت و مردم برای رسیدن به قله تشویق و امر می نمودند آن هم در این شرایط حساس که در محاصره و مبارزه اقتصادی از طرف استکبار هستیم.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در قضیه برجام ابراز داشت: رهبری راضی به این کار نبودند و رهنمودهایی کردند که مذاکرات بُرد بُرد باشد این تحریم اقتصادی که شدیدتر شد دولت شکست خورد و با مشکلات زیادی مواجه گردید و از طرفی چون به دنبال توجیه بودند با برنامه های مختلفی از جمله حیله دشمن، مخالفت مجلس و ... کم کاری های خود را لاپوشانی کردند.

مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: رهبری بارها به بیانات مختلف فرمودند این مذاکرات فایده ای در رفع مشکلات کشور ندارد اما دولت انتقاد دلسوزان کشور را به سخره گرفت و گاهی با گفتار بی ادبانه از آنها یاد کرد.

وی با اشاره به منویات رهبری عنوان کرد: تحقق شعار جهش تولید نیاز به مبانی محکمی داشت که رهبری تبیین نموده بودند اما در عمل از طرف مسئولین کم کاری صورت گرفت امروز دیگر اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست چه بسا اصولگرایانی در رأس بودند که اصلاح طلبانه عمل کردند.

عضو تشکل اساتید خاطر نشان کرد: رئیس قوه قضاییه امروز مشکلاتی که قبلاً باید رسیدگی می شد را دنبال می کنند اگر گذشتگان در زمان خودشان خوب عمل کرده بودند امروز قوه قضاییه موفقیت های بیشتری را کسب کرده بود.

وی با تشبیه کردن سه قوه به راننده اتوبوس، پلیس راه  و اداره راهداری اظهار داشت: اگر قرار باشد این ماشین همیشه در تکامل باشد باید جاده بدون خطر داشته باشیم و مجلس با تصویب قانون عهده دار این سُکّان است این مسیر نیازمند پلیس راهنمایی (قوه قضائیه) که اگر راننده دچار تخلفی شد او را با جریمه و هشدار آگاه کند و در پایان راننده ای نیاز است که این ماشین را به حرکت درآورد و آن قوه مجریه است.

وی در ادامه افزود: اگر قوای مقننه و قضاییه کار خود را خوب انجام دهند اما قوه مجریه تماشاگر باشد یا در کار تعلل ورزد، کار جدی صورت نمی گیرد اگر قوه مجریه که دولت است درست کار کند مردم پای کار می آیند، ما مردم بزرگواری داریم دست نیروهای انقلابی و مخلص را می بوسند و در تشیع حاج قاسم این امر را اثبات کردند.

حجت الاسلام موسوی ملکی ابراز داشت: متاسفانه بعضی از مسئولین طلبکار مردم هستند و گاهی  پا را فراتر می گذارند و می گویند هیچکس حق دخالت در کار رئیس جمهور را ندارد دولت های گذشته و اکنون از مقام معظم رهبری الگو بگیرند، امنیت و پیشرفت نظامی کشور را مدیون مجاهدت های رهبری هستیم، عذر خواهی لفظی در آخر کار فایده ای ندارد و انسان اگر کاری را نمی تواند انجام دهد باید به دیگری محوّل کند.

مدرس حوزه علمیه اذعان داشت: جهش تولید بستگی به این سه قوه دارد اگر یکی نباشد کار پیش نمی رود باید دست به دست هم داد، اول مطالبه ما از قوه مجریه است برجام برای ما باخت سیاسی اقتصادی و حتی امنیتی به همراه داشت، در بحث جهش تولید با تغییر ریاست قوه مقننه و قضاییه رشد و تکامل محسوسی ملاحظه می شود از پیگیری های صدا و سیما نیز در نشان دادن موانع تولید تشکر می کنیم.

وی در پایان گفت: مردم باید در انتخابات آینده دولت انقلابی را انتخاب کنند که همسو و همراه با مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی و جهادی باشد از حجت الاسام رئیسی خواهشمندم در جایگاه ریاست قوه قضاییه بماند این قوه به ایشان نیاز دارد.

ارسال نظرات