۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۵۸۰۸
رضایی در قم:

متأسفانه از ظرفیت کشورهای همسایه در شکست تحریم ها غافل شده ایم

متأسفانه از ظرفیت کشورهای همسایه در شکست تحریم ها غافل شده ایم
دبیر مجمع تشخیص با ابراز تعجب از مسؤولان دستگاه دیپلماسی که خودشان را در موضوع قره باغ موفق معرفی می کنند، گفت: متأسفانه ایران در کمیته آتش بس قره باغ حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محسن رضایی صبح امروز در همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع » که در سالن همایش های امین واقع در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه آذربایجان تنها همسایه ما نیست، بلکه ما یک ملت در دو کشور هستیم، گفت: ما و ملت آذربایجان در دین و فرهنگ با یکدیگر اشتراک داریم و نمی توانیم به آنها صرفاً به چشم همسایه بنگریم.

وی با اشاره به اینکه هزاران مرد ایرانی برای آزادسازی آذربایجان از چنگ تزارها شهید شده اند، اظهار کرد: ملت ایران همواره در دو قرن اخیر با حسرت به بالای رود ارس نگریسته اند و همیشه به فکر این بوده اند که این پاره تن اسلام چگونه می تواند به عظمت و استقلال خود بازگردد.

رضایی با ابراز تأسف از این که دولت ارمنستان به بهانه دفاع از ارامنه قره باغ، این منطقه را مورد حمله قرار داد، ابراز کرد: جمهوری اسلامی با همه توان از آذربایجان و قره باغ دفاع کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حمایت های ایران اسلامی از مهاجران قره باغ و آذربایجان در جنگ ۱۹۹۰، عنوان کرد: در زمان آقای حیدر علی اف و با آمدن دست هایی پشت پرده روابط ایران و آذربایجان مقداری خدشه دار شد.

وی با ابراز تعجب از مسؤولان دستگاه دیپلماسی که خودشان را در موضوع قره باغ موفق معرفی می کنند، تصریح کرد: متأسفانه ایران در کمیته آتش بس قره باغ حضور ندارد و تعجب می کنم از اینکه دوستان وزارت خارجه خود را در موضوع قره باغ موفق معرفی می کنند!

رضایی با بیان اینکه منطقه قره باغ باید به منطقه ای مستقل و متعلق به آذربایجان شناخته شود، تصریح کرد: ارمنستان نیز باید مابقی مناطقی را که در دسترس دارد تحویل دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه متأسفانه ما در 8 سال گذشته به سمت سراب غرب حرکت کردیم و همسایگان خود و استعدادها و ظرفیت های آنان در زمینه شکست تحریم ها را نادیده گرفتیم، بر لزوم تداوم این همایش ها از سوی حوزه های علمیه که هیچگونه گرایش حزبی و جناحی ندارند، تأکید کرد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات