۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۷۵۸۱۲

جزئیات چگونگی سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در شرایط کرونا

جزئیات چگونگی سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در شرایط کرونا
معاون کل وزیر بهداشت: سفرهای نوروزی در شرایط کرونا به چهار گروه تقسیم بندی شده که گروه آخر یعنی سفر به مکان‌های غیررسمی مانند اقامت در مدارس و اماکن دولتی یا بوستان‌ها به طور کامل ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ دکتر ایرج حریرچی در گفتگو با رسانه ملی افزود:  گروه اول یعنی سفر با تور و اقامت در هتل و گروه دوم یعنی سفر بدون تور و اقامت در هتل فعلا بلامانع است و ادامه این روند نیز بستگی به وضعیت شیوع کرونا خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت انتشار ویروس انگلیسی بدتر شود، شاید جلوی سفرهای تورها و ... هم گرفته شود.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: گروه سوم که ۹۰ درصد سفرهای نوروزی را تشکیل می دهند سفر به خانه های اقوام و فامیل و ویلاهای شخصی و ... است که بیشتر در این زمینه نگرانی داریم.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه فعلا با توجه به شرایط موجود توصیه می‌کنیم سفر غیر ضروری انجام نشود درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی هم گفت: در مورد سفرها مثال‌هایی زده می‌شود که مثلا فردی با خودروی شخصی به ویلای شخصی خود می‌رود. چند درصد از مردم ویلای شخصی دارند؟ درباره هتل هم معمولا افرادی که سطح اقتصادیشان به گونه‌ای است که هتل می‌روند به شکل دست جمعی و با چند ماشین به سفر می‌روند. وقتی سفر می‌رویم یکسری تحرکات قبل سفر داریم در بین سفر هم رستوران می‌رویم. افراد سرویس بهداشتی می‌روند. خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم که از انگلیس با ویروس انگلیسی به کشور سفر کرده اند و ۱۰ نفر آن‌ها مثبت بودند نمی‌توانستیم راضی شان کنیم که تست شما مثبت است و به لابی هتل نیایید. سفر قطار و هواپیما و... هم می‌تواند سبب انتقال ویروس شود، اما درصد آن کمتر است و بهتر است فقط کسی که سفر ضروری دارد انجام دهد.

حریرچی ادامه داد: کرونا بیش از همه به بخش بهداشت و درمان ضرر زده است. توصیه کلی ما این است که فعلا با شرایط ویروس انگلیسی سفرغیر ضروری نروید.

وی گفت: مرگ‌ها در کانال ۸۰ یا ۹۰ نفر است. دیروز فوتی‌های ما از مرز ۶۰ هزار نفر گذشت. روزی ۴۰۰ -۵۰۰ نفر بستری داریم و ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش‌های آی سی یو هستند.

دکتر حریرچی افزود: کودکان یک تا دو ساله و نیز جوان ۴۰ ساله ما هم جان می‌بازند.

وی گفت: اگر تا دو هفته دیگر شرایط بهتر شود برای نشاط اجتماعی می‌گوییم که مردم سفر بروند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات