۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۵۸۲۸
با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران

نشست هم اندیشی و مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران
مازندران - نشست هم اندیشی و مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان امروز در خلیل شهر بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نشست هم اندیشی و مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان امروز در خلیل شهر بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه مازندران در این نشست با اشاره به اهمیت تهذیب و تربیت در حوزه، گفت: مباحث اخلاقی همواره جزء اولویت های نخست در حوزه های علمیه بوده است.

وی به دغدغه علما و فقهای دینی در رشد اخلاقی و معنوی طلاب در سطوح مختلف حوزه اشاره کرد و افزود: اخلاق و معنویت به عنوان دو اصل مهم، عامل رشد و تعالی علمی در حوزه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با رشد اخلاقی و معنوی، به درجات بالای علمی در حوزه دست خواهند یافت، ادامه داد: تضمین آینده علمی یک طلبه در گرو رشد اخلاقی و معنوی است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که فعالیت های علمی و آموزشی در حوزه باید با مباحث اخلاقی و معنوی همراه باشد، خاطرنشان کرد: بی توجهی به تهذیب و تربیت در حوزه، خسارت های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه با تقویت بعد اخلاق و معنویت در طلاب می تواند به اهداف متعالی خود دست پیدا کند، تصریح کرد: در نگاه بزرگان و علمای دین، تهذیب نفس، مقدمه تحصیل در حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تداوم فعالیت های تهذیبی، اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای مدارس علمیه در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: این معاونت با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی فعالیت های مربوط به حوزه تهذیب و تربیت را در شرایط کرونایی ادامه داده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که از همه ظرفیت های موجود به منظور حفظ فعالیت های تهذیبی و تربیتی در طول ماه های اخیر بهره گرفته شده است، بیان داشت: در همین راستا، دروس اخلاق علما به صورت مجازی و آن لاین با حضور طلاب مدارس علمیه برگزار شد.

وی همچنین به خدمات مشاوره ای مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت بیش از سی مشاور متخصص در این مرکز، تلاش کردیم از توان و ظرفیت آنها به صورت حضوری و غیر حضوری در سطح مدارس علمیه استان بهره گیریم./950/

ارسال نظرات