۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۹۱۱
حجت الاسلام مرتضوی مقدم در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی

کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی
رییس دیوان عالی کشور از کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی خبر داد و گفت: نظارت بر احکام دادگاه ها و ایجاد وحدت رویه دو رسالت مهم ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور عصر امروز در دیدار با حضرت آیت اله مکارم شیرازی با اشاره به رسالت های قانونی دیوان عالی کشور گفت: این دیوان بالاترین مقام قضایی کشور است و دو مسؤولیت بسیار از جمله نظارت بر احکام تمام دادگاه های سراسر کشور و ایجاد وحدت رویه در میان نظرات قضات را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کارهای دیگری که انجام می دهیم نیز در راستای این دو رسالتی است که قانون بر عهده ما نهاده است؛ امروز با مدیریت جدید قوه قضاییه روند فعالیت های ما پر شتاب تر از گذشته صورت می گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم از کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی خبر داد و تأکید کرد: ما در دیوان عالی کشور تصمیم گرفته ایم علاوه بر پرونده هایی که برایمان ارسال می شود، به صورت گروهی به استان ها سفر کنیم و احکام آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ما در خصوص ایجاد وحدت رویه بسیار فعال و به‌روز هستیم، عنوان کرد: امروز حجم پرونده هایی که از دوره قبل باقی مانده بود به شدت کاسته شده و اگر در یک موضوعی میان قضات اختلاف باشد در هیأت عمومی خود آن را مورد بررسی قرار داده و به وحدت رویه و نظر می رسیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تقریباً حدود یکصد و پنجاه قاضی از قضات عالیرتبه و با سابقه کشور در دیوان عالی مشغول به کار هستند و بحمدالله مجموعه بسیار خوبی را رقم زده ایم./841/

ارسال نظرات