۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۶۷۶۰۱۰
مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه مطرح کرد؛

برگزاری دوره جذب استاد مشاور در حوزه

برگزاری دوره جذب استاد مشاور در حوزه
حجت الاسلام شورورزی گفت: مراکزحوزوی تحت مدیریت واحد مراکز مشاوره حوزه های علمیه هستند؛ اساتید روانشناس مرکز مشاوره با رویکردی تخصصی اسلامی به خدمات­ مشاوره­ای می­پردازند.

حجت الاسلام علی اکبر شورورزی مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت رسا با اشاره به اینکه مراکز مشاوره حوزوی در سطح کشور تحت مدیریت واحد مراکز مشاوره حوزه های علمیه هستند؛ خاطرنشان کرد: اساتید روانشناس مراکز مشاوره حوزه از طلاب و پژوهشگران علوم دینی با رویکردی تخصصی و اسلامی به ارائه خدمات­مشاوره­ای می­پردازند و در این مراکز سنخیت جنسیتی بین استاد و مُراجع و عدم اختلاط مراجعین خانم و آقا از اصول غیرقابل تغییر است؛ لذا مراکزمشاوره حوزه  در دو شیفت صبح(خواهران) و عصر(برادران) فعالیت دارد.

 درحال حاضردر مراکز مشاوره قم ، 96 استاد مشاور(آقا: 60 و خانم: 36) در خصوص خدمات مشاوره همکاری دارند. از مجموع 96 استاد مشاور، 13 نفر دارای دکتری تخصصی، 28 نفر دانشجوی دکتری، 49 نفر کارشناسی ارشد یا سطح 3 تخصصی مشاوره و 6 نفر سطح  2با سابقه بیش از 10 سال مشاوره هستند. عمده مراجعین مرکز، طلاب و خانواده­های آنها هستند و در بعضی موارد از افراد عادی نیز پذیرش می­شود.

در حال حاضر، مراکزمشاوره قم با 4 شعبه، شامل: شعبه مرکزی(ستادی) به نشانی:قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه 37، پلاک 16. حوزه علمیه امام کاظم(علیه­السلام)، شهرک مهدیه و شهر پردیسان مشغول ارائه خدمات مشاوره­ای است.

وی افزود با توجه به تاسیس مراکز مشاوره حوزه در 18 استان، فراخوان جذب استاد روانشناس و مشاور حوزوی در سطح 18 استان کشور داده شد و فرایند جذب استاد روان شناس شامل: آزمون کتبی، مصاحبه عمومی، مصاحبه استعداد یابی و در نهایت مصاحبه تخصصی می باشد.

مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در آزمون پذیرش مشاور از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح (3) تخصصی رشته مشاوره یا روانشناسی یا علوم تربیتی به عمل آمد.

وی در ادامه ابراز داشت: داشتن حداقل سن 26 سال و تحصیلات حوزوی سطح2 و تلبس دائم به لباس روحانیت و تاهل از دیگر شرایط پذیرش و حضور در این آزمون بود.

حجت الاسلام شورورزی درباره فرآیند پذیرش اظهار داشت: ثبت نام اولیه این دوره و ارسال رزومه از 25 آبان تا 20 بهمن صورت گرفت و آزمون کتبی شامل آزمون عمومی و آزمون تخصصی در روزاول اسفند ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: اعلام نتایج قبولی بر اساس مجموع امتیازات آزمون کتبی و رزومه در روز12 اسفندماه صورت گرفت و از روز 12 اسفند تا 15 اردیبهشت ماه 1400 دعوت به مصاحبه عمومی، استعدادسنجی و تخصصی از پذیرفته‌شدگان انجام می شود و بیستم اردیبهشت ماه نیز نتایج نهایی اعلام می شود.

مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه گفت: تعداد 550 نفر داوطلب برای حضور در آزمون کتبی نام نویسی کردند که از این میان حدود 200 نفر شرایط را دارا نبودند و آزمون از میان افراد باقیمانده به عمل آمد.آزمون پذیرش مشاور مراکز مشاوره حوزه علمیه سراسر کشور در تاریخ 1 اسفند 1399 از متقاضیان واجد شرایط به صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به گرایش های مختلف در این زمینه اظهار داشت: شرکت کنندگان در آزمون عمومی وحداکثر سه آزمون تخصصی در 6 گرایش، کودک، نوجوان، پیش از ازدواج، خانواده، تحصیلی و استعدادسنجی و مشاوره روانشناختی شرکت کردند.

مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه قم گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون عمومی 315 نفر بود که از این تعداد94 نفر در آزمون استعداد سنجی، 153 نفر در آزمون روانشناختی، 205 نفر در آزمون خانواده، 96 نفر در آزمون کودک، 80 نفر در آزمون نوجوان و 155 نفر در آزمون پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی با اشاره به نحوه پذیرش متقاضیان جذب در مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: نخستین مرحله، شرکت در آزمون است که 50 نمره دارد و شامل 20 نمره آزمون عمومی و 30 نمره آزمون تخصصی است.

حجت الاسلام شورورزی ابراز داشت: شرط پذیرش در آزمون جذب: کسب حداقل 15 نمره در آزمون تخصصی و 10 نمره آزمون عمومی که حداقل کسب حداقل 25 نمره از کل آزمون جذب است به تعبیر دیگر، افرادی که از مجموع آزمون عمومی و تخصصی نمره 25 دریافت کنند، به شرط اینکه در آزمون تخصصی حداقل 15 نمره کسب کرده باشند، برای مصاحبه پذیرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم رزومه، مصاحبه عمومی و مصاحبه استعدادسنجی است که شامل 25 امتیاز است و در صورتیکه استاد استعدادسنج صلاحیت فرد را برای مشاوره در حیطه‌ تخصصی خاصی نپذیرد و واحد جذب و نظارت هم تایید کند، فرد از شرکت در ادامه فرایند جذب  در همان حیطه محروم می‌گردد و مرحله سوم؛ مصاحبه تخصصی است که 25 امتیاز را به خود اختصاص می دهد.

مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه یادآور شد: نحوه پذیرش بر اساس امتیازات کسب شده به این صورت است که امتیاز بالای 80؛ پذیرش و شروع همکاری، امتیاز بین 80 تا 60 پذیرش مشروط به گذراندن دوره سوپروایزری، امتیاز بین40 تا 60 عضویت وابسته در گروه تخصصی و امتیاز زیر 40 مردود محسوب می شوند.

 

 

 

ارسال نظرات