۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۶۰۱۵
تحریف بنیانگذار (۴۹)

راهبرد تنزل و عرفی سازی امام از طریق برخی از مدعیان خط امام

راهبرد تنزل و عرفی سازی امام از طریق برخی از مدعیان خط امام
حجت الاسلام شکریان گفت: تنزل شخصیتی، بزرگ نمایی مخالفان، عرفی سازی، تمسک به متشابهات و تقابل سازی بین فقه سنتی و فقه حکومتی از روش های دشمن برای تحریف امام(ره) است.

حجت الاسلام اسدالله شکریان دبیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به ابعاد تحریف فکری و سبک زندگی امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) طراح نظریه ولایت مطلقه فقیه بر اساس اصل امامت در شیعه است.

وی هدف نهایی دشمن را شکست مبانی فکری انقلاب اسلامی از طریق جنگ شناختی دانست و افزود: جریان غیرخودی در رسانه های خود یک نبرد تمام عیار شناختی را برای مشروعیت زدایی، سلب اعتماد مردم، نفی قداست از ارزش های انقلاب و نامید کردن مردم از کارآمدی نظام مقدس اسلامی آغاز کرده است. در این جنگ ادراکی از طریق بازتعریف امام سعی دارد چهره ای متضاد با امام واقعی ارائه کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین به 5 نوع تحریف شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) اشاره و تشریح کرد: اولین نوع تحریف، تنزل امام راحل از یک طراح و ایدئولوگ نظریه سیاسی به یک شخصیت حوزوی است که با سایر مراجع عظام و علمای دین مقایسه می شود.

وی دومین تلاش دشمن در نبرد شناختی برای تحریف امام خمینی (ره) را دشمن تراشی و بزرگ نشان دادن مخالفان امام راحل در دوره قیام و نظریه پردازی حکومت اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در واقعیت امر مخالفان قیام در حد و اندازه ای نبودند که بخواهند به تقابل فکری با امام راحل بپردازند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم راهبرد خطرناک عرفی سازی امام خمینی (ره) توسط برخی از مدعیان و نزدیکان امام را سومین نوع تحریف دانست و گفت: این دست از نزدیکان، امام راحل را مانند سایرین، عرفی جلوه می دهند، عظمت ایشان را می شکنند، در سخنان و نوشته هایشان رفتارهای شخصی و خانوادگی امام عظیم الشان را تکرار می کنند؛ در حالی که حقیقت امام راحل، فهم ایشان نسبت به اوضاع جهانی و قدرت های پنهانی اسلام ناب محمدی ایشان را از اکثریت نخبگان سیاسی جهان ممتاز می کند.

وی چهارمین نوع تحریف را تمسک به متشابهات (تکرار نوادر بیانات و مواضع امام) و فراموش کردن محکمات اندیشه و رهنمودهای امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: ایشان بعضا در مناسباتی کلماتی را بیان کرده اند که به جهت شرایطی خاص بوده، مثلاً منع ورود نظامیان در مسائل سیاسی را بزرگ کرده و از این سخن اهرمی برای کوبیدن سپاه و بسیج می سازند. و حال آن که بین جریانات سیاسی سالم با رویکردهای متفاوت در حوزه های مدیریتی و بین جریانات براندازی که در حوزه های ساختاری نظام نفوذ کرده و قصد براندازی نرم و بعضاً سخت را با شرکت در فتنه های داخلی دارند، تفاوت فراوان وجود دارد و این وظیفه ذاتی سپاه و بسیج انقلابی است که از نظام اسلامی صیانت کند؛ اما همین افراد افکار و سخنانی همچون حفظ نظام اسلامی، تقویت ولایت مطلقه و ولی فقیه، استکبارستیزی، مبارزه با اشرافیت، مقابله با رانت خواری  را که امام خمینی (ره) در طول عمر با برکت خود بار ها مطرح کرده اند، به مقطعی محدود اختصاص می دهند.

وی پنجمین نوع تحریف تحریف را  ایجاد تقابل و دوگانگی بین فقه سنتی و فقه حکومتی ارزیابی کرد و گفت: تلاش دشمن و جریان های خاص در حوزه بر این است که با فرستادن افراد شناخته نشده و خاکستری بر سر دروس سنتی، فقه حکومتی را در انزوا قرار دهند؛ در حالی که امام راحل در اندیشه و مواضع خود تاکید داشتند که فقه حکومتی و سیاسی در حوزه رشد پیدا کند، راه آن هموار شود و در کرسی های علمی حوزوی مورد بحث و مداقه قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان در پایان نسبت به نفوذ دشمن در حوزه های علمیه از طریق افکار و جریان های خاص خصوصا ابزار رسانه و نبرد نرم هشدار داد./841/

ارسال نظرات