۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۶۱۱۵
حجت الاسلام والمسلمین لیالی:

انقلاب اسلامی از آزادی بالایی برخوردار است

انقلاب اسلامی از آزادی بالایی برخوردار است
حجت الاسلام والمسلمین لیالی: انقلاب اسلامی از آزادی بالایی برخوردار است و همه منتقدین و مخالفان به درفضای رسانه ها و فضای مجازی بدترین نقدها و حتی توهین ها هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پنجاه و سومین نشست وبیناری انقلاب اسلامی به صورت مجازی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لیالی پژوهشگر، استاد حوزه و دانشگاه با موضوع ظرفیت نسل جوان انقلابی در ایجاد زیر ساخت های دولت اسلامی برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین لیالی با اشاره بیانیه گام دوم و نگاه آن به دولت انقلابی گفت: انقلاب اسلامی در طول سال های عمر خود دستاوردهای بسیاری داشته است و دولت انقلابی باید از این دستاوردها استفاده کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت : جوانان و طلاب باید این بیانیه را بارها و بارها بخوانند چرا متن ارزشمندی دارد و مسایل مهمی درآن مطرح شده است که باید مد نظر همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی از منظر بیانیه گام دوم بیان داشت: استقلال و مبارزه با نظام سلطه از اهم این ویژگی هاست که در این بیانیه به آن پرداخته شده است و ایران مستقل ترین کشور دنیاست و نه شرقی و نه غربی شعار همیشگی انقلاب ما بوده و هست و در این راه شهدای بسیاری داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین لیالی بیان داشت: انقلاب اسلامی امروز از بالاترین سطح آزادی برخوردار است چرا که همه منتقدین و مخالفان به راحتی انتقاد می کنند و درفضای رسانه ها و فضای مجازی همه مشغول بدترین نقدها و حتی توهین ها هستند اما بازهم می گویند آزادی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بازگشت به دین و معنویت یکی دیگر از ویزگی ها و برکات نظام اسلامی است و بسیار شنیده ایم که مردم قبل از انقلاب دیندارتربودند اما باید از این افراد پرسید طبق کدام تحقیق و کتاب و منبع چنین چیزی گفته می شود؟ این در حالی است که گزاره هایی نظیرافزایش مناسک و مظاهر دینی نظیر نماز جمعه م جماعات داریم که نشانه توسعه دینداری است و در قبل از انقلاب دینداری بود اما نه دینداری جمعی بلکه فردی بود و از برگزاری نماز های عید فطر و قربان و بسیاری از مناسبت ها به شکل کنونی خبری نبود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت : افزایش و شدت یافتن محافل دینی از برکات انقلاب است در حالی که درزمان پهلوی عزاداری ها ممنوع بود اما امروز وفیات و شهادت ها گرامی داشته می شود و اربعین با آن عظمت برگزار می شود و مراسمات اعتکاف به طور گسترده برگزارمی شود به طوری که مردم برای اعتکاف امروز قرعه می کشند و از این گذشته امروزدر کشورهای غربی روزی به عنوان یوم الحسین برگزار می شود که این به برکت انقلاب اسلامی خون شهدا و نفس امام خمینی (ره) است.

وی به قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قدرت و اقتدار در منطقه و جهان یکی دیگر از ویژگی های انقلاب اسلامی است و کسی امروز در این اقتدار شک تردید ندارد و امنیت نیز از دیگر ویژگی های نظام اسلامی که در بین کشور های دنیا مثال زدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین لیالی اظهار داشت: زیرساخت دولت اسلامی معطوف به عدالت است و امیرالمومنین(ع) مولای عدالتخواهان است و این نشان دهنده اهمیت عدالت است و باید پذیرفت که وضعیت عدالتخواهی ما نسبت وضعیت مطلوب فاصله دارد اما کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی برخی عنوان داشت: برخی از مدیران و مسؤولین ممکن است گرایش به اشرافیت و تجمل داشته باشند اما تفکر انقلاب اسلامی با آن سازگار نیست و دولت انقلابی باید با پدیده فقر فساد و تبعیض مبارزه کند و دولت بعدی که ان شالله دولت جوان انقلابی خواهد بود باید به این مهم بپردازد چرا که فساد و فقر و تبعیض از نظام اسلامی پذیرفته نیست.

حجت لاسلام والمسلمین لیلالی با اشاره به ترس برخی مسؤولین ازجنگ گفت: فراموش نکرده ایم که برخی ما را از جنگ می ترساندند چرا باید بترسیم مگر 8 سال با دست خالی نجنگیدیم اما برخی از این مسؤولین خودشان ترسیدند و خواستند مردم را نیز بترسانند.

استاد حوزه و دانشگاه دستاورد های انقلاب را در بیانیه گام دوم یادآور شد و افزود: امروز جمهوری اسلامی به برکت جوانان مومن، مردم مقاوم وامام(ره) و رهبر انقلاب جز حداقل 20 کشور اول جهانیم و در برخی از علوم جز 5 کشور اول هستیم و این با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزایش امید به زندگی ،پیش رفت های دفاعی هواپیماهایی و پیشرفت های فضایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: ما در قبل از انقلاب شاهد بودیم که پول های زیادی از دولت وقت توسط آمریکا گرفته شد تا در قبال آن تجهیزات نظامی به ما بدهد اما هنوز هم به ما بدهکار است.

حجت الاسلام والمسلمین لیالی بیان داشت: صنعت هسته ای از دیگر دستاورده ای انقلاب است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر لازم باشد تا غنی سازی 60 درصد هم پیش می رویم و این برجام نافرجام بود که ما را در این زمینه از به عقب راند این در حالی است که ما برای سوخت زیردریایی ها و کشتی ها به اورانیوم 67 درصد نیاز داریم.

وی ابراز داشت : ما امروز از جمعیت 150 هزار نفری دانشجویان در قبل از انقلاب به بالای 6 میلیون نفر رسیده ایم در حالیکه جمعیت ما نزدیک به سه برابر شده است و در پزشکی حرف ها برای گفتن داریم و در تولید واکسن کرونا جز 8 کشور اول هستیم و این برای ما افتخار است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان معارض دارد به نام ضد انقلاب که از ابتدای انقلاب به عنوان دشمن اصلی آن شمرده می شود و همانطور پیامبر(ص) با آن عظمت دشمن داشت انقلاب اسلامی نیز دشمنان بسیاری دارد و بخشی از این دشمنی ها در قالب جنگ سخت است و نمونه آن هم جنگ تحمیلی بود که تعداد زیادی از جوانان شهید شدند اما در حال حاضر شیوه این جنگ عوض شده است.

وی با اشاره به عواقب اشرافیگری برای انقلاب اسلامی اظهار داشت: گرایش به مصرف گرایی و تجمل گرایی متاسفانه در بخشی از جامعه و مسؤولین دیده می شود و باید دانست فرهنگ اشرافیت زیر ساخت دولت انقلابی را از بین خواهد برد و این همان بلایی بود که بعد از پیامبر(ص) امثال طلحه و زبیر برسر حکومت اسلامی آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین لیالی گفت: یکی از آفت های بزرگ دولت انقلابی اختلافات است و این دسته بندی های غلط سیاسی عوارض بدی خواهد داشت و باید دانست ما دو جریان بیشتر نداریم یک جناح انقلابی و یک جناح غیر انقلابی و جریان های انقلابی باید به فکر وحدت پیش بروند و باید تواضع و گذشت داشته باشند تا اهداف ما در تحقق دولت جوان انقلابی محقق شود.

وی افزود: یکی دیگر از موانع و محدودیت های انقلاب اسلامی خستگی است شخصی گفته بود ما سرباز نمی خواهیم ما ژنرال می خواهیم اما اکنون شاهدیم که همین ژنرال ها چه بر سر کشور آورده اند، بنابراین ما به سرباز نیازداریم چرا که سربازها می جنگند و ژنرال ها صلح می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ما نیاز به نیروی جوان داریم تا مانند شهید سلیمانی در میدان باشد وپیران باید به کمک فکری بپردازند و میدان را به جوانان بسپارند و کسانی که به دنبال امتیاز دادن به دشمن هستند خسته شده اند و باید کنار بروند./1399/

ارسال نظرات