۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۷۶۱۷۴
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایستادگی زنان در راه انقلاب، سبب تحکیم پایه های انقلاب شد

ایستادگی زنان در راه انقلاب، سبب تحکیم پایه های انقلاب شد
حجت الاسلام والمسلمین شکری به نقش زنان در دفاع از انقلاب و ایستادگی در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: زنان با ایستادگی در راه انقلاب، پایه های انقلاب را محکم تر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام یوسف علی شکری، امروز در همایش لشکر فرشتگان تاریخ ساز(یادواره ۱۷ هزار شهید زن و جانباز) در لرستان، گفت: زنان در دوران جنگ و دفاع از حریم امنیت پا به پای مردان در زمان های بحران و موشک ها در صحنه حاضر بودند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه نقش زنان در دفاع از اسلام و انقلاب اگر بیشتر از مردان نبوده، کمتر نیست، افزود: زنان در طول تاریخ و انقلاب همواره تاریخ ساز بودند و نقش آنان نباید از تاریخ حذف شود و یا در انقلاب نادیده گرفته شود.

زنان با ایستادگی در راه انقلاب، پایه های انقلاب را مستحکم تر کردند

وی با اشاره به نقش زنان شهید و جانباز در دفاع از خاک کشور و انقلاب یادآور شد: این زنان مردانه و دوش به دوش مردان در برابر دشمن ایستادگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شکری در ادامه به نقش خانواده شهدا، مادران، همسران و خواهران جانبازان، شهدا و ایثارگران در ادامه راه شهدا و تبیین فرهنگ آثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این زنان مردانه وار مشکلات را به دوش کشیدند و خود را فدای خانواده و فرزندان می کنند تا آنان رشد یابند و نباید از آنان غافل شد.

وی به نقش زنان و خانواده شهدا در انقلاب و ایستادگی در برابر دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن ما را بهتر از خودمان می شناسد و همین زنان در راه انقلاب ایستادند و پایداری و وفاداری خود را به امام، شهدا، انقلاب و رهبری ثابت کردند و همین استقامت سبب می شود که دشمن پس از 42 سال نتواند هیچ غلطی بکند.

ضرورت حمایت همگانی برای تبیین فرهنگ شهادت در جامعه

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: اینکه می گوییم زنان انقلاب مردانه پای انقلاب و آرمان های انقلاب ایستادند یعنی اینکه در راه پیمانی که با خدا بستند دروغ نگفتند و پابه پای مردان برای شکل گیری انقلاب، دفاع از این انقلاب و مقابله با دشمن ایستادند.

وی گفت: امروز برای تبیین فرهنگ ایثار و شهدا خانواده شهدا نقش و رسالت خطیری بر دوش دارند و یک حمایت همگانی نیاز است که  فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود و عمق پیدا کند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات