۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۶۷۶۱۸۰

دروغی به نام فیلترینگ هوشمند، ساسان حیدری و آذری جهرمی

دروغی به نام فیلترینگ هوشمند، ساسان حیدری و آذری جهرمی
نسل آینده ما در تیرس موشک‌های مجازی دشمن است و موجودات متعفنی مانند ساسان حیدری‌ها عادی سازی گناه و روابط جنسی را در جامعه ترویج می‌کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در سال ۲۰۰۱ اندیشکده آمریکایی رند کتاب «شبکه‌ها و جنگ‌های شبکه ای» منتشر کرد. در این کتاب جمله‌ای طلایی وجود دارد که گذشت زمان ارزش و اعتبار آن را بیش از پیش روشن کرده است و آن این است؛ «در جنگ‌های فردا برنده کسی نیست که بزرگ‌ترین بمب‌ها را دارد، کسی است که بهترین روایت را دارد.»

سال‌ها قبل ترش هم سن تزو در کتاب هنر جنگ بر عملیات روانی تاکید بسیاری دارد و بزرگ‌ترین پیروزی را آن می‌داند که بدون جنگ به دست آید. مفهومی که اینک تحت عنوان «پیروزی بدون جنگ» (Winning Without Fighting) در دنیا با وجود فضای مجازی و سکوهایش که تولید داده‌های کلان می‌کنند در عصر ما بیشتر خودش را نشان داده است.

در این جنگ جدید که نامش را جنگ شناختی ادراکی ترکیبی میگذاریم در ۳ بازه کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت رقیب، حریف و دشمن سعی می‌کنند از سکو‌های مجازی با سرقت بیگ دیتا ذائقه سنجی کنند و سپس با شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدید، فرصت، علایق، عادت ها، رفتار و... در همان سکو‌های تعاملی هوشمند برای نفر به نفر افراد ذائقه سازی کرده و ذهنشان را دستکاری کنند، طبیعتا بیشتر مردم هدف این جنگ هستند و با این میزان فقر سواد رسانه‌ای در کشور شرایط بسیار پیچیده و سخت خواهد بود.

اشتباه محاسباتی مسؤولان و کارشناسان رسانه‌ای

در این میان کشور ما سال‌ها است در عرصه‌های نظامی سخت و نیمه سخت با وجود عزیزانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی توانسته بر تهدیدات دشمنان فائق آید، اما متاسفانه به دلیل خیانت جریان تحریف، در داخل در حوزه‌های نرم، مشکلات جدی پیدا کرده است که هنوز تاثیرات بلند مدت نسلی حملات شناختی از بستر پیام رسان‌های ارتباطی و اجتماعی خودش را نشان نداده است.

جریان تحریف سال‌ها با دروغ فیلترینگ هوشمند با پروژه‌ای صد‌ها میلیاردی برای مسئولان کشور تصمیم سازی غلط کرده است و آن‌ها را هربار از مطالبه و تصمیم جدی استقرار حکمرانی رسانه‌ای سایبری انقلاب اسلامی منصرف کرده یا نگذاشته حتی به آن تصمیم برسند، با همین دروغ در فضایی که همه محتوا‌ها رمز می‌شوند پروژه شبکه ملی اطلاعات را هماهنگ با دشمنانی که حتی جاسوس برای متوقف کردن پروژه شبکه ملی اطلاعات فرستاده بودند عقب انداختند تا ایران اسلامی به حکمرانی مجازی خود دست پیدا نکند.

بار‌ها گفته ایم در عرصه جنگ شناختی، حکمرانی رسانه‌ای سایبری، فناوری اطلاعات و ارتباطات کاش غربگرا بودیم، کاش از آمریکا و کشور‌های اروپایی دارای شبکه ملی اطلاعات و قوانین سایبری دقیق و بازدارنده تقلید میکردیم، کاش دقیقا از قوانین سایبری محتوایی-فناوری-ارتباطی مرتبط با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کپی برداری میکردیم و از همه مهمتر کاش قوانین صیانت از کودکان برخط را از این کشور‌های کپی برداری میکردیم؛ و نکته خیلی جالب اینجا است در انتشار کلیپ اخیر ساسان حیدری برخی می‌گویند، چون تلگرام ماشینی جنگ شناختی ادراکی ترکیبی دشمن و جریان تحریف فیلتر شده و نوجوانان از vpn استفاده می‌کنند، پس این عامل انحراف شده است و همین افراد پاسخ نمی‌دهند که خود تلگرام سکوی انتشار این نوع کلیپ‌ها بوده است و خودش تا پیش از فیلتر ۱۸ هزار کانال با محتوای کودک آزاری جنسی و مغایر با فرهنگ ما داشته و با قابلیت instant view وی پی انی برای خودش بوده است. البته فیلتر ناقص تلگرام، کاسبی خوبی برای وی پی ان فروش‌های خاص که بیش‌تر از همه جیغ بنفش درباره فیلتر این بدافزار ارتباطی می‌کشند داشته است.

قطعا در مقابله با هر پدیده نرم اگر از راهبرد‌های سخت استفاده کنیم شکست خواهیم خورد، آزادی‌های موجود فضای مجازی و رسانه در کشور ما در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود!

نسل آینده ما در تیرس موشک‌های مجازی دشمن است و موجودات متعفنی مانند ساسان حیدری‌ها عادی سازی گناه و روابط جنسی را در جامعه ترویج می‌کنند، تا دیر نشده مسببان عقب ماندگی کشور در حوزه فضای مجازی و رسانه را باید محاکمه کرد؛ و سخن آخر، آقایان مسئول در حوزه فضای مجازی، امیدوارم در قیامت بتوانید این بستری که شما پهن کرده اید را برایش پاسخی به مادران داغدار از کشته شدن فرهنگی-هویتی فرزندانشان داشته باشید، کاش به اندازه ترزا می‌نخست وزیر سابق انگلیس و آنجلا مرکل دلتان به حال کشورتان، مردمتان و آینده سازان کشورتان می‌سوخت... کاش... روز موعود نزدیک است.

سید علیرضا آل داود

ارسال نظرات