۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۷۶۱۸۳
یادداشت؛

صلح، دوستى و همدلى نياز مبرم جامعه بشرى

صلح، دوستى و همدلى نياز مبرم جامعه بشرى
گفتگو، تعامل، ارتباط و توسعه مناسبات و گسترش صلح، دوستى و همدلى نياز مبرم جامعه بشرى در همه زمانه ها بوده و امروز از اهميت شايانى برخورد است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر علی دارابی در صفحه شخصی خود یادداشتی در مورد دیدار آیت الله سیستانی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

ديدار و گفت و گوى پاپ فرانسيس دوم رهبر مذهبى كاتوليک جهان و آيت الله سيد على سيستانى مرجع عاليقدر شيعيان در عراق در نوع خود كم نظير و حداقل در نيم قرن اخير كم سابقه است.

در عصر ظهور و بروز اسلام افراطى و خشن چون داعش، طالبان، القاعده و... كه تروريسم را گسترش داده اند و مسيحيتى كه بازگشت به نازيسم و فاشيسم و نژاد پرستى را نمايندگى مى كند و جهان را به سوى گسترش جنگ، تروريسم و خشونت مى برند اهميت اين ديدار و گفت و گو بيش از هر زمانى قابل توجه است.

خاورميانه مهد تمدن و اديان الهى بوده است. پيامبرانى كه از سوى خدا پيام توحيد و رستاخيز آوردند و ابناى بشر را به برادرى، صلح، دوستى، دورى از نزاع و جنگ فرا خوانده اند.

گفتگو، تعامل، ارتباط و توسعه مناسبات و گسترش صلح، دوستى و همدلى نياز مبرم جامعه بشرى در همه زمانه ها بوده و امروز از اهميت شايانى برخورد است.

در گذشته به اهتمام مرجع و زعيم بزرگ جهان تشيع حضرت آيت الله بروجردى و شيخ محمود شلتوت مفتى اعظم الازهر مصر گفت و گو و تقريب ميان شيعه و سنى تحول بزرگى در وحدت مذاهب اسلامى بود تاجايی كه كرسى شيعه براى نخستين بار در جامع الازهر مصر در كنار ساير مذاهب به رسميت شناخته شد و چقدر بركات زيادى براى مسلمانان در جهان داشت.

اسلام عزيز و بطور اخص مذهب شيعه و نهاد عظيم مرجعيت "نماد اخلاق، مدارا، گفت و گو و عقلانيت و مردم دارى" بوده است.

نقش حضرت آيت الله سيستانى مرجعيت بزرگوار شيعه در حفظ وحدت و دفاع از تماميت كشور عراق و مقابله با بيگانگان نظير نداشته و ماندگاراست. بى شک ديدار و گفت و گوى "مرجعيت شيعه نجف و پاپ رهبر مذهبى واتيكان" تاريخى و سرنوشت ساز خواهد بود.

ارسال نظرات