۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۷۷۰۰۱
آیت الله جاودان تبیین کرد؛

ارتباط ولایت و هدف خلقت

ارتباط ولایت و هدف خلقت
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مقصد عالم خلقت رسیدن به ولایت است، گفت: اطاعت از امر الهی و ترک گناه ضامن رسیدن انسان به مقصد خلقت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی جاودان در آخرین جلسه درس اخلاق سال ۱۳۹۹ که به صورت مجازی در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، اظهار داشت: سالروز میلاد اولیای الهی عید است و در این روز از این بزرگواران باید عیدی درخواست کرد.

استاد برجسته اخلاق با استناد به روایات، عنوان کرد: در روایات فراوانی نقل شده که نماز بدون خواندن حمد نماز نیست؛ لازم است هنگام خواندن نماز به حمد آن بسیار توجه شود در این صورت است که نماز آدمی با ارزش و قیمتی می‌شود. حمد برای نماز مصداق ریشه است برای همین نمازگزار هنگام قرائت حمد باید حضور قلب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نماز صحیح انسان را عاقبت بخیر می‌کند، گفت: نماز آدمی اگر صحیح و کامل باشد در زندگی با مشکلات بد مواجه نمی‌شود. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: من جن و انس را خلق نکردم مگر آنکه مرا بندگی کنند، انسان هر کاری که انجام داد اگر در طریق بندگی بود طبق خلقت خود عمل کرده و در غیر این صورت دچار خسران شده است.

آیت الله جاودان با بیان اینکه در قیامت از نعمت‌ها سوال می‌شود، تصریح کرد: مقصود از نعمت در این کلام، نعمت ولایت است و انسان باید نعمات الهی را در مسیر رسیدن به مقصد که همان ولایت است، بهره ببرد. مراد از ولایت رسیدن به خدا و اهل بیت (ع) است.

استاد حوزه علمیه محبت به خاندان عصمت و طهارت را راه رسیدن به ولایت بیان و اظهار داشت: انسان ولایی در همه زمان‌ها و مکان‌ها طبق فرمان خدای متعال و اولیا الله عمل می‌کند در این صورت است که به مقصد می‌رسد. متأسفانه انسان با کوتاهی کردن در استفاده از این نعمتها است که از رسیدن به مقصد عبودیت باز می‌ماند.

وی افزود: ولایت آن مقصد اعلایی است که انسان باید به آن برسد و این امر تنها با عبودیت، اطاعت و ترک گناه به دست می‌آید. سنبل ایمان همان ایمان فولادین است که در عرصه‌های مختلف هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نمی‌شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
قافله عمر می گذرد، سالها پی در پی می آیند و فرصتها چون ابر عبور می کنند. اینک در آستانه قرنی نو که مطلع آن سالیست با آغاز و پایان زادروز امام عصر(عج) امیدوارتر از همیشه برای ظهور حضرتش دعا و از خداوند شفای مریضان، مغفرت گذشتگان و عاقبت به خیری خود و دیگران را طلب می کنیم.
0
0