۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۷۷۳۰۲

روایت نماینده ولی فقیه یزد از قیام ۱۰ فروردین ۵۷ مردم یزد

روایت نماینده ولی فقیه یزد از قیام ۱۰ فروردین ۵۷ مردم یزد
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید همراه امام خمینی(ره)بوده، به بیان روایتی جذاب از قیام دهم فروردین ۵۷ در یزد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، دهم فروردین در تاریخ استان یزد روزی پر افتخار و ماندگار و برگ زرینی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، روزی که در سال 57 حماسه‌ساز و آغازگر بسیاری از تحرکات انقلابی استان و کشور شد.

در این روز مردم یزد با برگزاری مراسم چهلم شهدای قیام خونین تبریز مخالفت خود با رژیم طاغوت را بار دیگر اعلام و حماسه‌ای جاودان خلق کردند.روز و حماسه‌ای که خاطرات آن زوایای گوناگونی دارد و از هر گوشه آن که نگاه کنیم، مطالبی جذاب و شنیدنی که سراسر عبرت و درس هستند را مشاهده می‌کنیم.

بی شک یکی از تاثیرگذارترین افراد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امروز گنجینه‌ای از خاطرات امام خمینی(ره) است آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده فعلی ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد است؛ شخصی که از ابتدای تبعید تا بازگشت به وطن همراه امام خمینی(ره) بوده و در این مسیر سختی‌های بسیاری متحمل شده است.

از این رو در ارتباط با قیام و حماسه جاودان مردم یزد در دهم فروردین 57 با این یار حضرت امام خمینی(ره) به گفت‌وگو   نشستیم و آیت‌الله ناصری روایتی بسیار زیبا و جذاب از این روز بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در این زمینه به خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در آن زمان ما در یزد نبودیم و با توجه به تبعید حضرت امام، همراه ایشان بودیم اما خبرهای مرتبط با آن را از دوستانمان دنبال می‌کردیم.

وی افزود: مردم در یزد به رهبری سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) در مسجد روضه محمدیه گرد هم آمدند تا مراسم چهلمین روز شهادت مردم تبریز را برگزار کنند و این حرکت با شعارهای انقلابی به خیابان کشیده شد.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه در آن زمان امکانات ضبط و فیلم برداری خیلی کم بود خاطرنشان کرد: با توجه به سخت‌گیری‌هایی که می‌شد، یکی از انقلابیون یزد دستگاه ضبط نواری را در یکی از درختان جلوی مسجد روضه محمدیه(حظیره) می‌گذارد و صدای شعارها را ضبط می‌کند.

وی که در طول سال‌های تبعید همراه امام خمینی(ره) بوده است بیان کرد: این نوار را دوستان ما برای ما ارسال کردند و نوار به امام هم رسید؛ ما هم در منزل روزهایی این نوار که حاوی شعارهای بسیار حماسی مردم یزد بود را پخش می‌کردیم و شعارها را می‌شنیدیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات