۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۷۴۰۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دولتمردان جوابگوی کمبود ارزاق عمومی مردم باشند

دولتمردان جوابگوی کمبود ارزاق عمومی مردم باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور محترم و مسؤولان درباره چرایی کمبود این ارزاق، جواب قانع‌کننده و قابل‌پذیرشی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که با حضور نمازگزاران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، در خطبه نخست، در ادامه مباحث مربوط به حقوق خانواده به تبیین حقوق والدین پرداخت و اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا رعایت حقوق افراد ازجمله حق والدین است.

وی نیکی و بِر نسبت به والدین را ازجمله این حقوق دانست و افزود: رسول گرامی اسلام (ص) در این زمینه می‌فرماید: «منَ بَرَّ والِدَیهِ طُوبی لَهُ زادَ اللّه فی عُمرِهِ» و تأکید می‌کند هر که به پدر و مادرش نیکی کند، خوشا به حالش، خداوند عمرش را زیاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی و انسانی همه مکلف به نیکی نسبت به والدین هستیم چه مؤمن باشند چه نباشند؛ زیرا بِر به والدین مطلق بوده و اصلی است که استثنا ندارد.

امام‌جمعه بجنورد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به وجود برخی مشکلات در تأمین ارزاق عمومی مردم ازجمله کمبود مرغ و روغن، با بیان اینکه بخشی از رفع این مشکل به مردم و بخشی به مسؤولان بازمی‌گردد، اظهار کرد: بخشی که به مردم بازمی‌گردد این است که در چنین مواقعی رعایت حال همدیگر را داشته باشند و به‌اندازه نیاز خود خرید کنند.

وی تصریح کرد: اما از سوی دیگر مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور محترم و مسؤولان درباره چرایی کمبود این ارزاق، جواب قانع‌کننده و قابل‌پذیرشی داشته باشند؛ زیرا هنوز قصه کمبود مرغ و روغن و نهاده‌های دامی برای ملت ما روشن نشده است که آیا درزمینهٔ توزیع آن‌ها نظارت درستی صورت نمی‌گیرد یا واردات به اندازه نیاز انجام نمی‌شود و درنهایت مشکل کجاست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: بیشتر ناراحتی ملت ما از مواجهه با چنین مواردی ناشی از آن است که احساس می‌کنند مشکل از درون است نه از بیرون؛ ازاین‌رو باید دولتمردان جوابگوی مردم باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات