۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۷۴۳۶
عضو هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی مدعی شد؛

سنگ اندازی حوزه علمیه خواهران زنجان بر سر راه تحصیل طلاب خواهر

سنگ اندازی حوزه علمیه خواهران زنجان بر سر راه تحصیل طلاب خواهر
احمدی با ابراز گلایه مندی از سنگ اندازی‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان برای ادامه فعالیت حوزه ریحانه النبی(س) صائین قلعه، خواستار همکاری و تعامل بیشتر شد.

سید جلال احمدی عضو هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) شهر صائین قلعه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا گفت: حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(ره) چند سال پیش در شهر صائین قلعه تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد که با استقبال مناسبی از سوی بانوان دانش پژوهان روبرو شد و حدود ۵۵ طلبه در آن مشغول تحصیل شدند.

عضو هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی ابراز داشت: با همکاری شورای شهر و هیأت امنا و کمک‌های مردمی ساختمان مناسبی در اختیار حوزه علمیه ریحانه النبی(س) قرار گرفت؛ همچنین تجهیزات و امکانات مناسب و به‌روزی برای تحصیل دانش پژوهان فراهم شد.

وی با بیان اینکه منطقه صائین قلعه در ۶۵ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد، گفت: در شهرهای اطراف این منطقه، مدرسه علمیه ‌خواهران وجود ندارد و با وجود فعالیت حوزه علمیه ریحانة النبی(س) در این منطقه این توانایی به وجود آمد که دانش پژوهان و علاقه‌مندان به معارف اسلامی را از شهرهای اطراف جذب کند.

احمدی با اشاره به مشکلات و سنگ اندازی های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان برای ادامه تحصیل دانش‌پژوهان در حوزه ریحانه النبی(س) گفت: بعد از گذشت دو سال از فعالیت حوزه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان جلوی فعالیت این حوزه را گرفت و حکم به انحلال این حوزه را صادر کرد.

عضو هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) بیان کرد: بدون اطلاع اعضای هیات امنای حوزه ریحانه النبی(س)، برخی افراد فرم نظر سنجی کتبی، برای انحلال این حوزه را، میان دانش پژوهان تقسیم کردند، که هدف و دلیل این کار معلوم و مشخص نیست.

 رییس شورای شهر صائین قعله بیان کرد: در دو سال اخیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان زنجان هیچ مجوزی برای جذب طلاب و دانش‌آموز صادر نکرده و امسال بخش نامه کردند که دانش پژوهان از حوزه علمیه خواهران شهر ابهر برای تحصیل در حوزه ریحانه النبی(س) ثبت نام و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بارها اعضای هیأت‌امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) اقدامات مختلفی برای رفع مشکلات این حوزه انجام داده اند، گفت: برای این حوزه ساختمان جدید در اختیار قرار گرفت و کمک‌های هیأت امنا بیش از انتظار مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بوده است. همچنین زمینی در حدود ۱۸۰۰ متر در اختیار مرکز حوزه علمیه خواهران در این شهر قرار داده‌ شد.

عضو هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران زنجان به جایی که فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی برای ترغیب و جذب دانش آموزان و بانوان برای دروس حوزوی داشته باشد، کارشکنی و فعالیت های تخریبی برای انحلال حوزه ریحانه النبی(س) شهر صائین قلعه انجام داده است.

 وی با بیان اینکه مردم منطقه صائین قلعه همواره به حوزویان، علما و مراجع عظام تقلید ارادت و ارزش ویژه‌ای قائل هستند، گفت: اقدامات مرکز مدیریت خواهران سبب کاهش اعتقادات و بدبینی مردم به حوزه و روحانیت شده است.

رییس شورای شهر صائین قعله بیان کرد: گزارش های خلاف واقع از همکاری هیأت امنای حوزه ریحانة النبی(س) به مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم انتقال داده شده و حتی نماینده‌ ای که از قم آمده بود، در جلسه هیأت امنای حوزه ریحانه النبی(س) به امام جمعه این منطقه توهین و جسارت کرد.

احمدی ضمن تقاضا برای همکاری و تعامل بیشتر هیأت امنای حوزه ریحانه النبی(س) و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، گفت: اعضای هیأت امنای حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) درخواست دارند که جلسه ای با حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور برای رفع مشکلات و اتفاقات پیش آمده برای این مدرسه داشته باشند.

وی در پایان با ابراز گلایه مندی از سنگ اندازی های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان برای ادامه فعالیت حوزه ریحانه النبی(س) صائین قلعه، گفت: ما درخواست داریم که حرف ها و دغدغه های هیات امنا و مشکلات حوزه علمیه ریحانه النبی(س) و سنگ اندازی های مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان به گوش مسؤولان و مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در شهر قم برسد.

گفتنی است خبرگزاری رسا بنابر رسالت حرفه ای خود این موضوع را از سوی مسؤولان مرکز حوزه علمیه خواهران زنجان پی گیری و نتیجه را منتشر خواهد کرد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
واقعا جای تاسف است مسوولان حوزه ها به جای حمایت و پشتیبانی و تکریم امنا ، تلاشهایشان را نادیده میگیرد و بهانه می آورد. آموزش و پرورش با کمترین تعداد هم مدارس چندپایه تشکیل میدهد. حوزه که نیازجامعه است این گونه طلاب را سرگردان می کند.
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
و علی الاسلام السلام...
2
2
زنجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
هردم از این باغ بری میرسد..
3
2
ناشناس
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
آیا این ادعا درست است؟؟؟؟؟
مدیریت به این ادعای خلاف واقع جواب داده است.
حاج حسین اصلی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
تازه تر از تازه تری می رسد
2
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
مدیریت حوزه علیمه خواهران به این ادعای خلاف واقع جواب داده است
3
2
ناشناس
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
انحلال حوزه در زمان انقلاب اسلامی واقعا نوبره اون هم جایی که مردم میخواهند ولی حوزویان نه
این دیگه اخرشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
جواب مدیریت قانع کننده بود؟!!
یه بار دیگه برید بخونیدش
2
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
از جناب اقای سید جلال احمدی رییس محترم شورای شهر که حقوق شهروندان صائین قلعه را در هر زمینه ای مطالبه میکنند تشکر میکنیم
ومتاسفیم برای مرکز مدیریت زنجان و مدیریت حوزه های کشور که تعصب یک غیر روحانی دهها برابر حتی رییس حوزه های علمیه است .
تاسف و هزار تاسف کم است.
به نیابت از خواهران طلبه حوزه مظلوم ریحانه النبی
2
2
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
آفرین بر مدیر حوزه زنجان
...
شوخی بود... راستی راستی منحل نکنید ها!
2
1
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
سلام علیکم
متاسفانه این خبر درست است و بنده که در استان زنجان مسئولیتی دارم بنا به یک جلسه که فکر کردند بنده کاره ای در این مورد هستم بسیار گلایه و شکایت طلاب خواهر را شنیدم که مظلومانه از تضییع حق خود می‌گفتند
3
1
ناشناس
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
تأسف بیشتر شد
وا اسفا از زنجان
ای کاش
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
ای کاش از ظلم هایی که به حوزه رضوی سفیران هدایت این شهر که از ..صورت گرفته هم اشاره ای می کردند
مسئولین زنجانی چه سودی می برید؟؟؟؟؟
2
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
آقایان رسا ممنونیم که صدای حوزه ی شهر ما شدید اما صداقت و رسالت خبری تان کجا رفته؟
چرا بحثی بااین همه نظر و بازدید را از بخش پرطرفدارها و پربحث ها حذف کردید؟! شماهم با فرمان آقایان...؟!
2
1
معینی
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
رسانیوز تعهد خود به خبر داشته باشد
مگر ما طلاب خواهر هم دشمن هستیم که بایکوت می‌شویم
ناشناس
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
مخاطب گرامی اخبار پر بحث و پر طرفدار مر بوط به اخباری می باشد که در بازه زمانی مثلا 3 روز یا پنج رو ز اخیرا پر بحث و پر بازید و پر طرفدار باشند و اخبار قدیمی در این بخش قرارنمی گیرد
شاکی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
دهات ..رو چه به حوزه داری قاطی ..بشوید
0
4
ناشناس
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تو قطعا طلبه ی بطله ای هستی که گذرت به رساافتاده
از امام زمانت خجالت بکش بخاطر اهانتت
این شهر سی هزارنفری فقط ۱۴ روستای تابعه دارد، بماند که بسیاری از روستاهای سلطانیه و خرمدره راهم به لحاظ خدمات و امکانات پوشش داده.
۵ امامزاده ی شریف در این شهرمتدین آرام گرفته اند.امامزاده یعقوب ع شریف ترین امامزاده ی استان،فرزندبلافصل امام موسی کاظم ع در آغوش متدینین این شهر جای گرفته و این شهرو وستاهایش چندین شهید درلشگر امام زادگان تقدیم نموده..در دوره دفاع مقدس شهروروستاهای صائین قلعه بیش از صدشهیددرراه انقلاب تقدیم کردند،دوشهیدگمنام داده اند،چندین مدافع حرم تقدیم نمود، شهیدمدافع حرم داد شهیدحجت الاسلام سیدعلی زنجانی فرزند آیت الله سید ابراهیم احمدی صائین قلعه ای، دردوره همین حوزه ی مظلوم مردم یک زمین چندمیلیاردی هدیه کرده اندبه حوزه، یک ساختمان ۱۴_۱۵ میلیاردی دراختیارحوزه گذاشتند ، چه کنیم که مسؤولان زنجان و قم مثل شما پنبه در گوش گذاشتند و چشم بستند که نبینند و نشنوند.
یاامام زمان تو شاهد غربت ما باش، عاشقانه مشتاق کسب معارف شما و خاندان کریمتانیم و در حکومت اسلامی این حق را از ما دریغ کردند.
از اهانت کننده ها شکایتی نداریم که فقرفکری و فقرفهم آن ها را به این حال و روز انداخته...
اللهم عجل لولیک الفرج
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
سلام علیکم
الان خبر را دیدم شرمنده ام که یک زنجانی هستم
یکی به داد دین برسد
1
1
Leila
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
Motasefam fagqat . Hamin o bas
1
1
مشتاق
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
قابل تامل است لطفا پیگیری و نتیجه را اطلاع رسانی فرمایید
2
0
ناشناس
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
پیگیری کجا بود؟ مسؤولان زنجان به هدف خود رسیدند قم هم که حتی زحمت یک تحقیق خشک و خالی ازصحت ادعای زنجان و زحمت شنیدن حرف هیات امنا را به خود نداد، الان می خواهد پیگیری کند؟
حاشا و کلا
حتی واحد نظارت و بازرسی حوزه هم که فکرمیکردیم همراه مایت از خودشان بود حرف حق ما راشنید و تایید کرد و تاسف خورد اما ... امان از برادران بالا!!!
واقعا نمیدانیم دیگر دردمان را به کجا ببریم؟ فقط یقین داریم مسوولان زنجان و قم ان شاءالله سیلی سختی از امام زمان خواهند خورد.
امسال هم چندین خانم که هنوزخبراز انحلال نداشتند برای پذیرش حوزه سوال کردند که خواستند ثبتنام کنند باشرمندگی گفتیم درمان را تخته کرده اند.آقای مسوول زنجان خانم معاون ایشان، مسوولان .. قم یک روزی جواب اینها را باید بدهید که مانعشان شدید ...
انتقاد
..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
با سلامو آرزوی قبولی عبادات شما
مسئولین محترم که در نیت ایشان ان شاالله که نیت خیر دارند ولی واقع اینکه از چند وقت پیش داشتند کارشان را میکردند و طلاب خواهر را هرکدام به جایی و شهری فرستادند و ثبت نامی های جدید را که کلی برای ثبتنام و ...هزینه کردند از ایشان هر روز تعهد گرفتند و به این طرف و آنطرف کشاندند
این انصاف نبود . میدانم مسئولین حوزه جواب نخواهند داد همانطور که 3 سال است جواب نمیدهند ولی آنها را به خدا میسپارم تا جوابشان را خود خداوند بدهد. مردیم از بس فقط شنیدیم. حیف این دین که دست افراد ناصالح افتاده است و شهری که هرزه ها را آزاد کنند و حوزه ها را ببندند روی سعادت نخواهد دید حتی اگر ان شهر شهر مومنین مثل صایین قلعه باشد و مسبب آن بی کفایتی و بی دینی مسئولین حوزه هاست که کاری کردند تا سالیان سال دیگر زمین صایین قلعه شوره زار برای اهل ایمان گردد. شهری که معبد عاشقان و عارفان بود دیری نخواهد بود که باید از آن فرار کرد.
دیگر چاره ای نیست و مسئولین مرده اند شکایتمان را به خدا و امام زمان میبریم.
السلام علی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
لعنت الله علی القوم الظالمین
1
0