۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۷۷۵۱۵
در بستر فضای مجازی؛

آموزش مباحث اعتقادی به دختران ۹ ساله

آموزش مباحث اعتقادی به دختران ۹ ساله
خادمان امور فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تولید و انتشار فتوکلیپ‌های کودکانه، مباحث اعتقادی دین اسلام را به دختران تازه به تکلیف رسیده آموزش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آموزش مباحث اعتقادی دین اسلام به کودکان یکی از سخت‌ترین و دشوارترین فعالیت‌های آموزشی است؛ زیرا کودکان با توجه به شرایط سنی خاص خود درک درستی از مفاهیمی مانند خدا، قیامت، معاد، توحید، نبوت و امامت ندارند و از آنجایی که این مباحث تا حد زیادی نیازمند درک انتزاعی قوی است تبادل این مباحث به ذهن کودکان کار دشواری است؛ اما از آنجایی که مباحث اعتقادی پایه و اساس دین محسوب می‌شوند آموزش این مفاهیم به کودکان به‌ویژه دختران تازه مکلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در راستای آموزش مفاهیم اعتقادی به دختران تازه مکلف اقدام به تولید فتوکلیپ‌های «شاپرک دانایی» کرده است.

«شاپرک دانایی» مجموعه‌ای صوتی است که به همت کارشناسان رواق کودک و نوجوان آستان مقدس بانوی کرامت با محوریت داستان و قصه‌گویی برگرفته از کتاب شصت پرسش اعتقادی سیدرضا طباطبایی تولید شده و در قالب این فتوکلیپ‌ها مباحث اعتقادی به دختران نومکلف آموزش داده می‌شود.

کتاب توحید مفضل از دیگر منابعی است که برای تهیه فتوکلیپ‌های «شاپرک دانایی» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گویندگی مجموعه فتوکلیپ‌های «شاپرک دانایی» را بانوان نظری، پناهی و چاووشی انجام داده‌اند و تهیه‌کنندگی این مجموعه رسانه‌ای را خانم صمیمی بر عهده دارد.

مجموعه فتوکلیپ‌های «شاپرک دانایی» به‌صورت هفتگی در کانال مجازی «شده‌ام ۹ ساله» به آدرس اینترنتی shodeam۹saleh@ بارگذاری شده و تا به امروز به‌صورت ویژه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، این محتواهای رسانه‌ای در کانال «شده‌ام ۹ ساله» در بستر شاد نیز برای دختران دانش آموز نومکلف منعکس می‌شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات