۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۷۷۵۲۰

انتقاد امام جمعه ماگام یاگی پوره از تغییر بافت اسلامی در کشمیر

انتقاد امام جمعه ماگام یاگی پوره از تغییر بافت اسلامی در کشمیر
حجت الاسلام حسینی از تغییر بافت اسلامی در کشمیر توسط دولت مرکزی هند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عابد حسین حسینی امام جمعه ماگام یاگی پوره کشمیرهند، در سخنانی از اعمال محدودیت و دستگیری سران احزاب سیاسی، شخصیت ها، رهبران دینی و جوانان در سراسر کشمیر، توسط دولت مرکزی هند به شدت انتقاد کرد.

وی حذف قانون مختاری کشمیر را خلاف خواسته های مردم کشمیر دانست و تاکید کرد: قانون مختاری مسئله حیاتی برای مردم منطقه کشمیر است، دولت مرکزی با حذف این قانون می خواهد بافت اسلامی منطقه کشمیر را بنفع خود تغیر دهد که به هیچ وجه پذیرفتی نیست.

امام جمعه ماگام یاگی پوره کشمیر خطاب به سخنرانان، پژوهشگران و نویسندگان گفت: برای تعیین سرنوشت و احیای حق خودمختاری کشمیر نقش خود را ایفا کنند و همچنین رهبران و سران هندوستان، پاکستان و کشمیر در حل این معضل بصورت مسالمت آمیز آقدام کنند.

وی با بیان این که مردم کشمیر، مردم صلح دوست هستند و خون و خونریزی را دوست ندارند، ابراز داشت: دین مبین اسلام مخالف خون و خونریزی است اما استقامت در برابر حقوق ملی حق عموم مردم کشمیراست.

این روحانی کشمیری آتش زدن نو عروس بخاطر مسئله جهیزیه در منطقه عشمقام اسلام آباد را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: جهیزیه یکی از بزرگترین معضل اجتماعی در شبه قاره تبدیل شده است، رهبران دینی با تدوین برنامه های مناسب این مشکل را از جامعه ریشه کن کنند.

وی در ادامه سخنان خود انجام واجبات، ترک محرمات و تقوای الهی را عامل تقویت ایمان و رشد شخصیتی انسانها دانست و تاکید کرد: محبت آل محمد جوهره اصلی تقوای الهی است، از ابن عباس منقول است که به پیامبر اسلام عرض کردم "اوصنی یا رسول الله" پیامبر اسلام فرمود: قَالَ  اِبْنُ عَبَّاسٍ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَوْصِنِي فَقَالَ عَلَيْكَ بِحُبِّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِب. فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَوْصِنِي قَالَ عَلَيْكَ بِمَوَدَّةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. /988/

ارسال نظرات