۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۷۵۲۲
آیت الله تحریری تشریح کرد؛

عملکرد و فعالیت های مدرسه علمیه مروی

عملکرد و فعالیت های مدرسه علمیه مروی
آیت الله تحریری به شرح عملکرد و فعالیت های مدرسه علمیه مروی پرداخت و گفت: هدف اصلی از آموختن دروس حوزوی، تبلیغ و القای معارف دین در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی در سخنانی به تشریح فعالیت های علمی، آموزشی و تبلیغی مدرسه علمیه مروی تهران پرداخت و گفت: برنامه های آموزشی تعلیمی و تهذیبی به سبب شیوع و افزایش ویروس کرونا در کشور به نوع نوین ادامه پیدا کرده و نسبت به سال های گذشته موفق تر عمل شده است.

تولید بیش از 3000 کتاب و اثر پژوهشی حوزویان بعد از انقلاب

تولیت حوزه علمیه مروی ابراز داشت: یکی از فعالیت های مهم برای تقویت حوزه و نشان دادن دستاوردهای حوزه های علمیه، تأسیس دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه مروی است. 

آیت الله تحریری اظهار داشت: حدود 3000 عنوان کتاب و اثر تحقیقاتی از آغاز انقلاب تا کنون در عرصه های مختلف علوم انسانی تدوین شده که این آثار مورد غفلت حوزه و روحانیت قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه با همت آیت الله اعرافی آثار و کتاب های طلاب از آغاز انقلاب تا کنون جمع اوری شده، گفت: نخستین کتابخانه در این زمینه در مدرسه فیضیه قم آغاز به کار کرد و دومین کتابخانه آثار طلاب در مدرسه علمیه مروی تهران تأسیس شد. همچنین نخستین کرسی آزاد اندیشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این مدرسه برگزار شد و وی در این کرسی به تشریح اثر جدید خود پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت های گروه های مختلف علمی در مدرسه علیمه مروی گفت: نخستین گروه فلسفی در حوزه علمیه تهران تشکیل شد. همچنین گروه علمی ادبیات هم فعالیت های خود را ادامه می دهد و درصدد راه اندازی گروه علمی فقه و اصول نیز هستیم تا اینکه بتوانیم بنیه علمی طلاب و حوزویان را تقویت کنیم.

مدرسه علمیه مروی

تولیت حوزه علمیه مروی بیان کرد: واحد رسانه مدرسه علمیه مروی یکی از فعالیت های تبلیغی و پژوهشی حوزه علمیه تهران محسوب می شود و طلاب عزیز در این مورد با معاونت پژوهش در ارتباط هستند. همچنین با هماهنگی معاونت تبلیغ، مبلغان فعالیت تبلیغی خود را در این رسانه دنبال می کنند.

آیت الله تحریری با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره و پاسخگویی مدرسه علمیه مروی گفت: این مرکز به علت شیوع ویرویس کرونا تعطیل شد و ما درصدد هستیم که این مرکز فعالیت خود را دوباره آغاز کند.

وی در ادامه افزود: این مرکز فعالیت مشاوره ای طلاب و خانواده های آنها را پیگیری می کند و همچنین به تربیت مشاوره از میان طلاب می پردازد.

عملکرد و فعالیت های مدرسه علمیه مروی

پایگاه اصلی ترویج معارف دینی مساجد هستند

آیت الله تحریری در توصیه ای به مبلغان جوان در جهت ارتباط گیری با مردم و نسل جوان اظهار داشت: هدف اصلی از آموختن دروس حوزوی، تبلیغ و القای معارف دینی در جامعه است و باید مساجد پایگاه اصلی ترویج معارف دینی قرار گیرند و ارتباط مبلغان با مردم و نسل جوان با تشکیل جلسات دینی در مساجد انجام شود؛ اما مبلغان در جهت تقویت ارتباط  می توانند به صورت ها و اشکال دیگری نیز به این کار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دو روش تبلیغ کلامی و عملی وجود دارد، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) با سیره عملی خود به تبلیغ و ترویج معارف دینی پرداخته بودند.

تولیت حوزه علمیه مروی بیان کرد: ارتباط گیری مردم با خانواده روحانیون روش تبلیغ عملی است زیرا که مردم مشاهده می کنند که آنها حدود اسلامی را چگونه رعایت می کنند.

روش های ارتباط گیری مبلغان با مردم و نسل جوان آموزش داده شود

وی با بیان اینکه روش های ارتباط گیری مبلغان با مردم و نسل جوان آموزش داده شود تا جلوی افراط و تفریط در این زمینه شود، گفت: خدمت رسانی و فعالیت های جهادی مبلغان و طلاب به مردم در راستای فعالیت های تبلیغی و ترویج معارف اسلامی قرار گیرد که از این طریق اثرگذاری آنها بیشتر خواهد شد.

آیت الله تحریری در پایان سخنانش ابراز کرد: برخی روحانیون انقلابی در زمان طاغوت ارتباط نزدیک با مردم داشتند و آنها مشکلات مردم را جویا شده و برای رفع آن در حد توان خود تلاش می کردند؛ این گونه روش تبلیغی بر روی مردم بسیار اثرگذار است و این افراد هرگز خدمات این مبلغان را فراموش نخواهد کرد./998/

ارسال نظرات