۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۵۳۳
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت کیفی سازی فعالیت های علمی مدارس علمیه

ضرورت کیفی سازی فعالیت های علمی مدارس علمیه
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که رویکرد ما در پذیرش های جدید کیفی است، گفت: امروز رسالت حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه با مدیران مدارس علمیه شرق استان با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه از 20 اسفند سال گذشته، گفت: علاقه مندان می توانند از دو طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه استان، ثبت نام کنند.

وی با بیان این که ثبت نام از علاقه مندان ورود به حوزه های علمیه تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت، افزود: آزمون ورودی حوزه های علمیه نیز همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، ظرفیت پذیرش امسال حوزه علمیه مازندران را 450 نفر اعلام کرد و گفت: طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه های علمیه، مصاحبه علمی، اخلاقی و صیانتی از سال تحصیلی آینده در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بیش از دو هزار طلبه در 24 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از سوی شورای حوزه علمیه و مجموعه مدیریت استان در حال حاضر خدمات علمی از پایه اول تا درس خارج به طلاب علاقه مند در سطح استان ارائه می شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در حال حاضر ده مدرسه سطح دو و سه در مازندران فعال است، بیان داشت: علاوه بر این یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل که با یک شعبه در نکا نیز در سطح استان مشغول فعالیت علمی است.

وی با بیان این که رویکرد ما در پذیرش های جدید کیفی است، تصریح کرد: امروز رسالت حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به تعامل حوزه علمیه و مجموعه آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش آموزان نخبه علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: رویکرد کلی حوزه های علمیه کیفی سازی فعالیت ها در بخش های مختلف است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت اجرای نظام ارزیابی و رتبه بندی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس و برنامه ریزی برای اصلاح امور در دستور کار قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ارزیابی و رتبه بندی مدارس طرحی مناسب در جهت کیفی سازی فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و تبلیغی در سطح مدارس علمیه است، ادامه داد: مدارس علمیه باید توجه جدی به این طرح داشته باشند.

وی با اشاره به این که این ارزیابی و رتبه بندی مدارس علمیه، نقش مهم و کلیدی در برنامه های مختلف حوزه خواهد داشت، تصریح کرد: اجرای مناسب این طرح در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بسیار اثرگذار خواهد بود./950/

ارسال نظرات