۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۷۷۵۳۷
رهبر شیعیان پاکستان:

سرکوب و کشتار مردم بی گناہ در کشمیر و فلسطین لکه ننگی بر وجدان جهانی است

سرکوب و کشتار مردم بی گناہ در کشمیر و فلسطین لکه ننگی بر وجدان جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی به مناسبت روز جهانی وجدان گفت: سرکوب و کشتار مسلمانان در کشمیر و فلسطین لکه ننگی بر وجدان جهانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه پاکستان، در سخنانی امروز پنجم آوریل روز جهانی وجدان (International Day of Conscience)، سرکوب و کشتار مسلمانان در کشمیر و فلسطین را لکه ننگی بر وجدان جهانی دانست.

وی با بیان این که معمولا وجدان و ضمیر کسانی زنده است که در دل خود خوف خداوند متعال، اعتقاد به معاد و روز محاسبه دارند ادامه داد: این افراد قبل از ارتکاب ظلم، تجاوز و یا هر بدی نسبت به سر انجام و نتیجه آن فکر می کنند، و خداوند را ناظر بر اعمالشان می دانند، این اعتقاد انسان ها را از انجام اعمال زشت، طمع، تجاوز، عملی نا خوشگوار در حق دیگران، ظلم و بی عدالتی باز می دارد.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که یقینا نقص و کاستی هایی در جهان اسلام درخصوص ملت های مسلمان وجود دارد، اظهار داشت: سوال اینجا است که آیا ظلم، سرکوب، تجاوز، کشتار، خون و خونریزی در کشمیر، فلسطین و دیگر سرزمین اسلامی را کشورهای غربی و سازمان ملل نمی بیند، زن و مرد، کودک و جوان و پیر مرد هیچ کدام از ظلم و سرکوب نیروهای مسلح هندی در کشمیر و صهیونیست ها در فلسطین در امان نیستند.

وی افزود: آیا چشم های وجدان جهانی فقط اقتصاد و بازارهای بزرگ هند و اسرائیل را می بینند؟ در دورانی که قدرت های جهان شعار آزادی و دموکراسی را سر می دهند، مردم کشمیر و فلسطین از این حق محروم شده اند و تلاش های چند دهه آنان هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی تاکید کرد: کوتاهی جهان در حل و فصل مسئله کشمیر و فلسطین اقتضا می کند که همه کشورهای اسلامی با اتحاد و هماهنگی وجدان جهانی را در خصوص مسئله کشمیر و فلسطین بیدار کنند تا منطقه رنگ امنیت و ثبات واقعی را ببیند./988/

سرکوب و کشتار مردم بی گناہ در کشمیر و فلسطین لکه ننگی بر وجدان جهانی است

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
خدا به داد شیعیان برسد
0
0