۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۷۷۵۵۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ارائه مستمر محتوای دینی از سوی مبلغان در فضای مجازی

ضرورت ارائه مستمر محتوای دینی از سوی مبلغان در فضای مجازی
مازندران - حجت الاسلام صادقی بر ضرورت حضور پررنگ تر مبلغان دینی در فضای مجازی با هدف تبیین و تبلیغ معارف الهی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در هم اندیشی مشترک مبلغان طرح هجرت و مستقر آمل که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) این شهرستان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اماه شعبان را دروازه ورود به ماه ضیافت الله دانست.

وی با بیان این که باید از این روزهای باقیمانده در جهت آماده سازی قلب و روح به منظور ورود به ماه مبارک رمضان بهره گیریم، افزود: ماه ضیافت الهی، فرصت بسیار ارزشمندی برای تزکیه نفس، پاکی و طهارت جسم و روح انسان است که نباید از آن غافل شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای تقویت ارزش های الهی و معنوی در جامعه است، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین، رسالت مهمی در ماه مبارک رمضان به منظور نشر و گسترش معارف دینی در جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تجربه ماه رمضان سال گذشته فرصت مناسبی است تا با برنامه مناسب و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان بیشتر بهره گیریم، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند، همه ما تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برنامه های دینی و فرهنگی را در سطح شهر و روستا دنبال خواهیم کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه های دینی و فرهنگی که به صورت حضوری برگزار می شد با محدودیت هایی مواجه کرده است، ادامه داد: مبلغان دینی و روحانیت باید از سایر ظرفیت های تبلیغی نیز برای انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان و عموم مردم بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فضای مجازی در کنار آسیب هایی که با خود به همراه دارد می تواند ظرفیت مناسبی برای تحقق اهداف تبلیغی ما باشد بر ضرورت حضور پررنگ تر مبلغان دینی در فضای مجازی تأکید کرد.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت کیفیت بخشی به فعالیت های تبلیغی در شرایط کرونایی تأکید کرد و افزود: باید از ابزارهای نوین تبلیغی برای انتقال مفاهیم دینی به جامعه هدف خود بیشتر استفاده کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان تبدیل گفتار به عمل مهم ترین راه اثربخشی فعالیت های تبلیغی در جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر یک مبلغ بر خلاف آنچه که می گوید عمل کند، جامعه هدف خود را از دست خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی در فضای مجازی و منابر خود باید نسبت به اهمیت این مسأله و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری روشنگری کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی می توانند نقش مؤثری در تبیین مسأله تولید در جامعه ایفا کنند، افزود: به طور حتم نتیجه تقویت تولید داخل، اقتدار ایران اسلامی در عرصه اقتصادی خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات در ماه های آینده بر ضرورت تبیین شاخص های کاندیدای اصلح از سوی مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیر خود برخی از شاخص های دولت آینده را تبیین کردند، افزود: مبلغان نیز باید شاخص های یک دولت انقلابی و کارآمد را برای مردم به خوبی تبیین کنند./950/

ارسال نظرات