۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۷۷۵۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پایان دادن به تصمیمات متناقض از سوی ستاد ملی کرونا

ضرورت پایان دادن به تصمیمات متناقض از سوی ستاد ملی کرونا
مازندران - حجت الاسلام شکریان بر ضرورت پایان دادن به تصمیمات متناقض از سوی مسؤولان ستاد ملی کرونا تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امرو در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، اعمال محدودیت و ممنوعیت برنامه های ماه مبارک رمضان را غیر کارشناسانه دانست.
 
وی افزود: اعمال محدودیت و ممنوعیت در برگزاری مراسم های ماه رمضان با توجه به رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان از سوی مسجدی ها و هیأت های مذهبی و تجربه موفق سال گذشته تصمیمی غیرکارشناسی است.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مساجد، هیأت های مذهبی و مراکز دینی بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال گذشته بیشترین درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به خود اختصاص دادند، ادامه داد: به جای محدود کردن مراکز دینی و مذهبی، جلوی فعالیت مراکز غیر ضروری باید گرفته شود.
 
وی با بیان این که چنین تصمیم های غیرکارشناسی و شتاب زده ای زیبنده جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: بازبودن مساجد در ماه مبارک رمضان مطالبه جدی مردم مؤمن و انقلابی کشورمان است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی در اواخر سال گذشته و بازگشایی بی برنامه بسیاری از مراکز گردشگری در تعطیلات نوروز موجب آغاز موج چهارم کرونا شده است، تصریح کرد: این در حالی است که در ماه مبارک رمضان و محرم سال گذشته اماکن دینی و مذهبی به ویژه مساجد کاملاً دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند.
 
حجت الاسلام شکریان به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی از سوی مساجد و هیأت های مذهبی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که متأسفانه برخی مسؤولان اعمال محدودیت برای مساجد در ماه مبارک رمضان را ضروری می دانند.
 
وی ادامه داد: با وجود تأیید بازرسان و تیم های ارزیابی وزارت بهداشت و درمان در برگزاری موفق مراسم های آئینی سال گذشته و رعایت دقیق ضوابط و شیوه نامه های وزارت بهداشت و درمان و پروتکل های ابلاغی، اعمال این گونه ممنوعیت ها و محدودیت ها غیرمسؤولانه است.
 
حجت الاسلام شکریان با انتقاد از عدم نظارت بر برخی خدمات اجتماعی در شرایط کرونایی و سفرهای غیرضرور و برخی مراجعات پر تردد در مکان های توریستی و گردشگری  تصریح کرد: وضعیتی که امروز بسیاری از نقاط کشور به ویژه مازندران با آن مواجه هستند نتیجه تصمیم گیری نادرست مسؤولان در ستاد ملی کرونا است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که کسانی که با تصمیم نادرست خود آغاز گر موج چهارم کرونا در کشور بودند امروز باید پاسخگوی مردم و کادر زحمتکش درمان باشند، ادامه داد: آقایان به جای محدود کردن مساجد و اماکن مذهبی، جلوی سفرهای غیر ضروری به کشور را بگیرند.
 
وی، برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص تعطیلات عید نوروز را کاملاً غیر کارشناسی و بی تدبیری محض دانست و تصریح کرد: اقدام برای سفرهای نوروزی و برنامه ریزی برای ایام عید نوروز تصمیم غیر مدبرانه بوده است و شرایط امروز کشور حاصل همین تصمیمات غیر کارشناسانه است.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: شیوع ویروس انگلیسی در شهرهای مازندران و خطر ابتلای آن نتیجه تصمیمات برای بازگشایی مبادی استان  و سفرهای نوروزی است که نتیجه این بی تدبیری ها، جان مردم مازندران را به خطر انداخته است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه مسؤولان به جای ایجاد محدودیت برای مناطق گردشگر پذیر و مسافرخیز در تعطیلات نوروز، برای مکان مقدسی چون مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان محدودیت اعمال می کنند که این مسأله به نوبه خود تناقض جدی در تصمیم گیری ها است./950/
ارسال نظرات