۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۷۷۵۸۲

جلسه اثبات اول ماه مبارک رمضان، 23 فروردین آنلاین و آفلاین برگزار می شود

جلسه اثبات اول ماه مبارک رمضان، 23 فروردین آنلاین و آفلاین برگزار می شود
جلسه اثبات اول ماه رمضان 1442 هـ مصادف با 23 فروردین ۱۴۰۰ بصورت آنلاین و آفلاین، توسط قمرالدین امین، مدیر كل ارشاد اسلامی وزارت دین، برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی، جلسه اثبات اول ماه مبارک رمضان توسط وزارت دین 23 فروردین آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

بنا به این گزارش مطابق با فتوای مجلس علمای اندونزی (MUI) شماره 2 سال 2004 در مورد تعیین اول ماه رمضان، شوال و ذیحجه است. جلسه اثبات همیشه در 29 ماه قبل در تقویم هجری برگزار می شود، یعنی 29 شعبان برای اثبات اول ماه مبارک رمضان، 29 رمضان برای اول شوال.

جلسه اثبات با یک سمینار در مورد جایگاه هلال اول ماه رمضان و اجرای رؤیت هلال آغاز می شود. در حساب، موقعیت هلال اول ماه رمضان 1442 هـ بالای افق از 2 درجه 37 دقیقه تا 3 درجه 36 دقیقه است. نتایج این حساب از طریق رؤیت هلال که در 86 نقطه در سراسر اندونزی برگزار می شود، تأیید می گردد.

جلسه اثبات با حضور تیم وحدت تقویم هجری وزارت دین، سفیران کشورهای دوست، نمایندگان سازمان های مردمی، مسؤولان مجلس علمای اندونزی، کمیسیون 8 مجلس، مرکز ملی هوانوردی و فضا، مرکز اقلیم شناسی و ژئوفیزیک هواشناسی و سایر مدعوین برگزار می شود.

جلسه اثبات به ریاست یاقوت قوماس، وزیر دین قوماس با پخش تلویزیون ملی TVRI و رسانه های اجتماعی وزارت دین در ساعت 16.45 پیش بینی شده است.

جلسه به سه مرحله تقسیم خواهد شد. اول، توضیحات موقعیت هلال اول ماه رمضان توسط اعضای تیم وحدت تقویم هجری وزارت دین است که در ساعت 16.45 آغاز و به صورت زنده پخش می شود.

مرحله دوم جلسه اثبات اول ماه رمضان است که بعد از نماز مغرب برگزار می شود. این مرحله به صورت بسته برگزار می شود. مرحله سوم، کنفرانس مطبوعاتی از نتیجه جلسه اثبات توسط وزیر دین که توسط TVRI و رسانه های وزارت دین پخش خواهد شد./۹۸۸/

 

ارسال نظرات