۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۷۵۹۸

حوزه های علمیه هیچ گاه به سرنوشت کشور بی تفاوت نبودند

حوزه های علمیه هیچ گاه به سرنوشت کشور بی تفاوت نبودند
مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه های علمیه هیچ گاه به سرنوشت کشور بی تفاوت نیستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، امروز در اولین جلسه مدیران مدارس علمیه قزوین در سال ۱۴۰۰، ضمن تبریک سال نو گفت: از امیرالمومنین علی (ع) روایتی وجود دارد که ایشان می فرمایند "علم" جلو دار، "عمل" هدایت گر و "نفس" سرکش است که این روایت نشان می دهد که اگر عقل  وعلم و معرفت در انسان وجود نداشته باشد نفس او به صورت سرکش حرکت می کند و مسیر صحیحی را طی نخواهد کرد.

وی افزود: این روایت مشخص می کند که در سیر و سلوک انسانی عقل و علم جلودار هستند و باید نسبت به این مقوله توجه کرد که عنان اختیار انسان در دست عقل او باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: از امام علی (ع) روایت دیگری وجود دارد که نفس انسان رهاست و عقل، نفس انسان را از افتادن در پستی ها و گناه ها حفظ می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که علم و عقل اگر عنان نفس را بگیرند نفس از انحراف ها و حرکت در بیراهه در امان و از افتادن در مهلکه ها مصون می ماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به انتخابات اشاره و عنوان کرد: حوزه های علمیه هیچ گاه نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نبوده و طلاب و روحانیون مانند سایر اقشار مختلف مردم با حضور جدی و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی همچنین به  موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه استان قزوین، بیان کرد: مدیران و معاونان مدارس علمیه در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم حوزه علمیه قزوین را از نظر کمّی و کیفی  ارتقا دهیم.

ارسال نظرات