۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۷۷۷۱۰
توسط دفتر انتشارات اسلامی؛

«بدایه المعارف الالهیه فی شرح عقائد الامامیه» به چاپ سیزدهم رسید

«بدایه المعارف الالهیه فی شرح عقائد الامامیه» به چاپ سیزدهم رسید
«بدایه المعارف الالهیه فی شرح عقائد الامامیه» شامل شرح آیت‌الله سیدمحسن خرازی از رساله عقاید علامه محمدرضا مظفر به چاپ سیزدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا،دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سیزدهمین چاپ کتاب یک جلدی «بدایه المعارف الالهیه فی شرح عقائد الامامیه» اثر آیت‌الله سیدمحسن خرازی را با شمارگان دو هزار نسخه، ۵۹۲ صفحه و بهای ۷۰ هزار تومان منتشر کرد. این کتاب پیشتر به صورت مجموعه‌ای دو جلدی نیز منتشر می‌شد.

کتاب شامل شرح آیت الله خرازی از رساله العقاید یا عقاید امامیه علامه سیدمحمدرضا مظفر است. شارح رساله مذکور را به عنوان متن اصلی اثر خویش قرار داده است، در هر بخش به تفصیل از اعتقادات و عقاید کلامی شیعه سخن گفته و مسائل اعتقادی را به روش کلامی فسلفی مطرح و اثبات کرده است.

مؤلف این کتاب را در سال ۱۳۶۶ ش به درخواست شورای مرکزی حوزه علمیه قم جهت تدریس در بین طلاب علوم دینی و تحکیم مبانی اعتقادی و کلامی آنان نوشته است. این کتاب دو جلدی که به زبان عربی نوشته شده است، طی پنج فصل «الالهیات»، «النبوة»، «الامامة»، «ما أدب به آل بیت شیعتهم» و «المعاد» به بیان مباحث کلامی و اعتقادی پرداخته است. این کتاب پس از تالیف به سرعت به عنوان یکی از منابع درسی در حوزه‌های علمیه شناخته شد و از آن تاریخ تاکنون تدریس می‌شود.

ارسال نظرات