۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۷۷۷۳۶
رهبر جماعت اسلامی پاکستان:

آمریکا باید از منطقه برود

آمریکا باید از منطقه برود
رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد: آمریکا هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد و باید از منطقه برود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سناتور «سراج الحق» که ریاست حزب جماعت اسلامی به عنوان دومین حزب مذهبی قدرتمند در پاکستان شناخته می‌شود، همواره بر مواضع ضدآمریکایی خود تاکید داشته و از مخالفان جدی حضور نظامی واشنگتن در منطقه به ویژه در افغانستان و همچنین طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی طی مصاحبه با روزنامه پاکستانی "نایی بات" گفت که دوستی و ائتلاف با آمریکا به ضرر پاکستانی‌ها تمام شده و واشنگتن هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد.

سراج الحق افزود که حزب جماعت اسلامی از زمان یورش آمریکا به افغانستان و سپس ائتلاف با پاکستان در زمان ژنرال مشرف، به شدت مخالف این موضوع بوده و پس از آن مجری جنبش خروج آمریکا از منطقه شد.

پیش‌تر رهبر جماعت اسلامی پاکستان در بحث تعامل با واشنگتن گفت: روی کار آمدن دولت جدید آمریکا هیچ منفعتی برای اسلام‌آباد نخواهد داشت. برای پاکستان باخت ترامپ و پیروزی بایدن هیچ فرقی ندارد و قرار نیست تغییری در رویکرد کاخ سفید ایجاد شود.

گفتنی است، پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا فضای بی‌اعتمادی میان اسلام‌آباد و واشنگتن به شدت افزایش یافته است و طی چند سال اخیر پاکستانی‌ها هرگونه زیاده‌خواهی آمریکا در مبارزه با تروریسم به خصوص در بحث افغانستان را رد کردند.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان اواخر تیرماه ۱۳۹۸ با هدف کاهش بی‌اعتمادی میان این کشور و آمریکا سفر رسمی به واشنگتن داشت و در کاخ سفید با ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده دیدار کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
مرگ بر آمریکا
0
0