۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۷۴۲
حجت الاسلام اسماعیلی تبیین کرد؛

مراحل آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان

مراحل آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان
استاد اخلاق حوزه علمیه قم به شرح مراحل آمادگی‌ برای ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه‌ای به تبیین شأن و عظمت این ماه پرداخته است.

حجت الاسلام ذبیح الله اسماعیلی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین شرایط و مراحل آمادگی لازم مؤمنان برای ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) چگونگی کسب آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الله و اعمال و چگونگی خروج از این ماه پرداخته شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان کرد: مهم‌ترین روایتی که ما را متوجه عظمت ماه مبارک رمضان می کند، روایتی است که مرحوم صاحب وسائل در جلد هفتم کتاب وسائل الشیعه در باب صوم و صیام از امام رضا(ع) و از اجداد خود بیان کرده است.

وی در ادامه افزود: در این روایت حضرت علی(ع) می فرماید: پیامبر اکرم(ص) در خطبه ای قبل از ماه رمضان به بیان جامعی در تبیین شأن و عظمت این ماه پرداخته است.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه در این خطبه، پیامیر اکرم ماه مبارک رمضان را «شهر الله» دانسته و برکت، رحمت و مغفرت را از خصوصیات ویژه این ماه بیان کرده اند، افزود: تمام خیرات، آرامش و برکات واقعی برای انسان در ماه مبارک رمضان رقم خواهد خورد. همچنین در این ماه خداوند متعال رحمت ویژه ای را برای بندگان روزه دار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان رحمت خاصه الهی شامل مؤمنان می شود، ابراز داشت: در این ماه مؤمنان می توانند توفیقاتی ویژه همانند تحصیل علوم دینی، کسب معنویت، تبلیغ دین خدا و جهاد در راه خدا را کسب کنند.

ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام اسماعیلی به تبین واژه «ضیافت الله» پرداخت و گفت: فردی که می خواهد مهمان کسی بشود، میزبان سعی می کند که هر چیزی را که مهمان بدان علاقه مند بود و در شأن اوست مهیا کند؛ از این رو در ماه مبارک رمضان انسان مهمان خداوند است و خداوند، رضایت، رفاه و خوشحالی و سرور را با قدرت بی انتهای خود برای روزه داران فراهم خواهد کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در این خطبه بعد از فرمایشات پیامبر اکرم(ص) سؤال می کند که مهم‌ترین و افضل اعمال در ماه رمضان کدام است؟ پیامبر اسلام(ص) می فرمایند که مهم‌تری اعمال در ماه مبارک رمضان ترک و دوری از گناهان است./998/

ارسال نظرات