۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۷۷۷۶

ادعای واشنگتن درباره رفع تحریم های ایران

ادعای واشنگتن درباره رفع تحریم های ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است واشنگتن آماده است گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداشته و رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که آمریکا پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از ایران می‌خواست ابتدا به الزامات برجامی بازگردد، اما وزارت خارجه این کشور بامداد پنجشنبه از آمادگی واشنگتن برای پایبند شدن به توافق هسته‌ای خبر داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت: «گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله نبود اعتماد بین تهران و واشنگتن، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود».

پرایس ضمن اشاره به حرفه‌ای پیش رفتن گفت‌وگوها در وین، توضیح داد: «ما آماده‌ایم گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداریم، همچنین رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیریم».

وی با تاکید بر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، اما اظهار داشت: «ما هیچ مشوق یکجانبه‌ای به ایران ندهیم تا به [پایبندی به تعهداتش ذیل] توافق هسته‌ای بازگردد».

پیش از این، یک مقام ارشد ایرانی روز گذشته به شبکه «پرس تی‌وی» گفت که جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به تحریم‌های برجامی و غیربرجامی را نمی‌پذیرد.

روز سه‌شنبه دور اول هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیأت ایرانی در وین، با بیان اینکه ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم، چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر، گفت: اگر اروپا علاقه‌مند به حفظ توافق و ادامه آن است، خواسته ایران که رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله است را اجابت کند.

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
همه کشورهای متعهد در برجام متعهد ، دو کشور که فرانسه و انگلیس که کاملا گوش به فرمان آمریکا هستند و بطور کاملا آشکار از تحریم های امریکا حمایت کردند و اتفاقا بدنبال برجام پلاس هم بودند و هستند ! اقدام عملی و رفع کلیه تحریم ها بدون قید و شرط است که می توان از ان بعنوان موفقیت نام برد.
برجام از نظر شما دستاورد است اما از نظر امریکا دامی است که می توان نمونه های از آن را در حوزهای نظامی و ... برای ایران تدارک دید. ایران تعهدات خود را بطور کامل در برجام عمل کرد و طرف های غیر با هدف تضعیف ایران از اجرای ان سر باز زدند. برجام هدف نیست برجام باید زمینه قدرتمندی ایران را فراهم می کرد و در قدم اول تحریم ها را از میان بر می داشت که این مهم محقق نشد.
کمی صبر کنید و اجازه دهید چند ماه دیگر کارشناسان بی طرف کارنامه و عملکرد دولت در حوزه های مختلف نظیر مذاکرات هسته ای ، اقتصادی و اجتماعی بررسی و اعلام نظر نمایند.
در خصوص برجام هم بدلیل اعتماد به طرف های بد عهد غربی مذاکرات ادامه دارد و تحریم ها برقرار است ! کمی صبر کنید و در خصوص اعلام موفقیت های دولت عجله نکنید هر وقت آمریکا به شروط ایران گردن نهاد می توان نتیجه گرفت که اشتباه در اعتماد به آمریکا با این مذاکرات دقیقه نودی دولت با رفع کلیه تحریم ها به نتیجه رسید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
فقط و فقط منتظريم تا هرچه سريعتر اين روزهاي پاياني عمر دولت شما به سر رسد و از شرتان خلاص شويم . اميدي به خيرتان نداريم . برجامتان هم پيش كش خودتان و از خداوند مي خواهيم برجام را ذخيره آخرت خودتان و همكارانتان قرار دهد همه خوب و بدش براي عاقبت و آخرت خودتان .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
اگه بایدن 5 ماه قبل به برجام برگشته بود شما فکر میکنید الان وضع اقتصادی مردم چطور بود؟ مثلا مسکن الان شده بود همون متری 3 تا 5 میلیون تومان قبل؟ اصلا اینطوری نیست مطمئن باشید الان هم همینطوره شش ماه تا یک سال دیگه که اون موقع روحانی اصلا نیست باز هم مردم توان خرید مسکن ندارن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
بعنوان فردی که مایل به حفظ اسلام وتقویت اندیشه های دینی است .امیدوارم گشایشی حاصل شودو مسئولان بتوانند با مدیریت درست ارزهای وارد شده را صرف امور رفاهی مردم نیازمند کنند .در نظامی که اسلام را سرلوحه هدف خود قرار داده است .مناسب نیست با فشار اقتصادی روز افزون بر اکثرطبقات اعتقادات دینی مردم تضعیف گردد.
0
0