۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۷۷۷۹۸
قیس الخزعلی:

عراق به نیروی نظامی خارجی نیاز ندارد

عراق به نیروی نظامی خارجی نیاز ندارد
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق گفت: وجود پایگاه‌های نظامی آمریکایی و تسلط کامل بر آسمان عراق، اشغالگری است و قابل پذیرش نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر اینکه عراق برای دفاع از خود نیاز به نظامیان بیگانه ندارد گفت: راه حل صحیح، افزایش توان نظامیان عراق است.

قیس الخزعلی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: اینکه عده‌ای می‌گویند عراق برای دفاع از سرزمین خود به نیرو‌های خارجی نیاز دارد، اهانت به نهاد‌های نظامی و امنیتی عراق و در راس آن‌ها ارتش و بسیج مردمی است.

عراق با رزمندگان خود توانست بر پروژه داعش و کسانی که پشت آن قرار داشتند پیروز شود، بدون آنکه نیازی به جنگجو‌های خارجی داشته باشد. اکنون ارتش عراق بسیار قوی‌تر از قبل شده است و دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و بسیج مردمی هم کنار آن قرار گرفته اند.

در مورد نیاز عراق به جنگنده‌ها (ی ائتلاف بین المللی) هم باید گفت: هم اکنون حملات هوایی به تعداد محدود و با فاصله زمانی زیاد ضد داعش صورت می‌گیرد، ضمن آنکه این گروه تروریستی از یک تهدید نظامی به یک تهدید امنیتی تبدیل شده است. راه حل این مسئله، استمرار اتکا به نیروی بیگانه نیست بلکه باید توانایی‌های عراق را تکمیل کرد که از جمله باید جنگنده‌های اف-۱۶ را تعمیر کرد و به کار گرفت و به نیروی هوایی ارتش عراق تکیه داشت، نیرویی که در مبارزه با داعش قهرمانانه ایستاد.

اکنون چشم‌ها به فرماندهان نظامی و امنیتی دوخته شده است که در هیئت مذاکره کننده عراق حضور دارند تا با پذیرش مسئولیت، اجازه ندهند این بهانه‌های واهی بر کرسی بنشینند که قطعا آمریکا از آن‌ها برای استمرار حضور نظامیان خود در عراق بهره خواهد برد هرچند مردم غیور عراق این اجازه را نخواهند داد.

وجود پایگاه‌های عین الاسد، پایگاه هوایی الحریر، نیرو‌های نظامی آمریکایی و همچنین تسلط کامل بر آسمان عراق، اشغالگری آشکار و نقض حاکمیت کشور محسوب می‌شود و قابل پذیرش نیست و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد./۹۸۸/

منبع: صداوسیمای عراق

ارسال نظرات