۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۷۷۸۰۵
مدیر مدرسه علمیه آل یاسین:

رویکرد مدرسه آل یاسین تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی است

رویکرد مدرسه آل یاسین تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام صبور گفت:مدرسه آل یاسین تحت اشراف آیت الله شب زنده دار و با رویکردی جدید تحت عنوان تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی از 6 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

 حجت‌الاسلام حسنعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین(حبیب بن مظاهر) در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به پذیرش طلاب در در این مدرسه گفت: مدرسه آل یاسین تحت اشراف آیت الله شب زنده دار و با رویکردی جدید تحت عنوان تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی از 6 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر مدرسه آل یاسین ابراز داشت: در این مدرسه برنامه شش ساله سطح یک در 5 سال برگزار می شود و برای این کار از ظرفیت تابستان طلاب استفاده می کنیم و دروس را فشرده نمی کنیم.

وی یکی از برنامه های طلاب در مدرسه آل یاسین را مکالمه عربی دانست و افزود: برنامه مکالمه و کتابت به زبان عربی برای طلاب در نظر گرفته شده و طلاب به فراگیری سخنرانی به زبان عربی می پردازند.

حجت الاسلام صبور گفت: دوره های تبلیغی مختلفی در کنار دروس رسمی در طی این 5 سال برای طلاب برگزار می شود که روش بیان احکام، کلاسداری، کار با کودک و نوجوان فن خطابه و فن رثا از جمله این دوره هاست.

مدیر مدرسه آل یاسین اظهار داشت: با توجه به حوادث و بلایای طبیعی در سال های اخیر و لزوم کار های جهادی، سعی کردیم طلاب به این حوادث بی اعتنا نباشد و در مناطقی نظیر پل دختر و شادگان در ماجرای سیل طلاب مدرسه حاضر شدند و از افتخارات این طلاب حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع آنان در همین مقطع بود.

وی به فعالیت های طلاب در جریان کرونا اشاره کرد و افزود: در کرونا 75000 غذا گرم و نیز 600 کارت هدیه در بین خانواده های نیازمند توزیع شد و نیز تلاش شد کمک های معیشتی پیوست فرهنگ را با خود به همراه داشته باشد که نمونه آن نامه هایی بود که از طرف شهدا نوشته شده بود و در قالب بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند ارسال می شد.

حجت الاسلام صبور بیان داشت: برای آمادگی طلاب قبل از ورود به هر درس کارگاهی برای هر درس برگزار می شود که به سیر تاریخی آن درس می پردازد و این به طلاب کمک می کند تا با زوایای هر درس و اهداف آن آشنا شوند.

مدیر مدرسه آل یاسین گفت: در برنامه های مدرسه سعی شده تا طلاب بلافاصله وارد فضای درسی نشوند و در این زمینه برنامه های تفریحی متعددی برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مدرسه این است که ما در مدرسه خادم نداریم و طلاب خود وظایف خادم را انجام می دهند و بدین طریق احساس وظیفه در بین طلاب تقویت می شود و از سوی دیگر فنونی مانند تعمیر کولر و جوشکاری و دیگر مهارت ها در سطح مقدماتی به طلاب آموزش داده شده تا طلاب بتوانند لااقل کارهای ابتدایی را که در خانه نیاز است خود انجام دهند.

حجت الاسلام صبور ابراز داشت: ارتباط مدرسه با طلاب از اهداف ماست چرا که خانواده و مدرسه به مثابه دوبال در راستای ارتقاء طلاب است از این رو در تلاشیم تا ارتباط مؤثر بین مدرسه و خانواده طلاب مستحکم تر شود.

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه های مدرسه برنامه «استاد ما» است که اساتید تحت این برنامه به انتقال تجربیات تبلیغی و درسی خود به طلاب جوان می پردازند.

مدیر مدرسه آل یاسین افزود: شرایط پذیرش طلاب در پایه های هشتم و نهم فراهم است و از شرایط پذیرش در مدرسه، معدل بالای 18 است اما این شرط قطعی نیست و کسانی که در مصاحبه امتیازات لازم را کسب کنند وتوانایی های خود را نشان دهند می توانند در مدرسه پذیرفته شوند./1399/

ارسال نظرات