۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۷۸۰۲۲
بسته انتخاباتی رسا؛

از نزاع و مشاجره اصلاح طلبان تا مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه

از نزاع و مشاجره اصلاح طلبان تا مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه
در بسته انتخاباتی امروز اخباری پیرامون نظر شریعتمداری درباره کاندیداتوری رئیسی، محمد و حسن خمینی و مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه هاشمی تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با داغ شدن اخبار انتخابات و حساس شدن اذهان عمومی نسبت به این پدیده مهم، اطلاع رسانی و تدوین بسته های خبری برای انتخابات اهمیت و ارزش خاصی پیدا می کنند.

انتخابات در حقیقت رقم زدن سرنوشت کشور به وسیله مردم بوده و از همین جهت رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام همواره بر لزوم حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح تأکید دارند.

ما در بسته انتخاباتی امروز سعی داریم تا اخباری پیرامون نظر حاج حسین شریعتمداری درباره کاندیداتوری رئیسی، سعید محمد و حسن خمینی، مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه هاشمی، پشت پرده نابسامان جریان اصلاحات و مغایرت طرح اصلاح قانون انتخابات با اصل 110 قانون اساسی تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

از مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه هاشمی تا پشت پرده نابسامان اصلاحات

نظر شریعتمداری درباره کاندیداتوری رئیسی، سعید محمد و حسن خمینی

حسین شریعتمداری در نشست مجازی مدیران و اهالی رسانه با موضوع «الزامات تحقق ایران قوی در انتخابات ۱۴۰۰» طی سخنانی نظر خود را درباره کاندیداتوری آیت الله رئیسی، سعید محمد و سید حسن خمینی اعلام کرد و گفت: درباره آقای رئیسی نیز دو دیدگاه وجود دارد، هر دو دیدگاه ایشان را قبول دارند اما یک عده موافق حضورشان هستند و برخی خیر، دیدگاه موافق معتقدند آمدن ایشان باعث اجماع می‌شود و بسیاری از افراد از عرصه کاندیداتوری کنار می‌روند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: طرف مقابل معتقد است با اعلام کاندیداتوری ایشان، دستگاه قضا چه آینده‌ای پیدا خواهد کرد؟ چراکه آقای رئیسی در دستگاه قضا امیدآفرینی کرده و میلیاردهای دلار از اموال غارت شده را بازگردانده و بدون ملاحظه در راه مبارزه با فساد اقدام اساسی انجام  داده است.

وی خاطرنشان کرد: موافقین حضور آقای رئیسی می‌گویند که قوه اجرایی جایگاه مهمی است و حتی می‌تواند از آن مقام به قوه قضاییه نیز کمک کند اما مخالفان می‌گویند که اگر آقای رئیسی در عرصه انتخابات حضور یابد، تبلیغات سوء علیه ایشان زیاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی برند مبارزه با فساد است

شریعتمداری با تأکید بر اینکه البته آقای رئیسی نقطه سیاه و یا مبهمی در کارنامه خود ندارد گفت: ایشان یک برند مبارزه با فساد هستند و هرکس در مقابل ایشان قد علم کند، نشان می‌دهد که با مفسدان ارتباط دارد.

وی اظهار کرد: در بحث رأی‌آوری آیت‌الله رئیسی، باید گفت او در دوره قبل در مقابل دولت مستقر بود و اغلب نیز دولت مستقر رأی می‌آورد، ایشان تنها با ۴۰ روز حضور در عرصه توانست ۱۶ میلیون رأی آورد که بسیار مهم است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه سخنان رهبری درباره اهمیت قوه مجریه نسبت به قوه قضاییه نیز کفه ترازو را به نفع موافقان حضور ایشان سنگین کرده است افزود: البته طرح ترکیبی نیز مطرح است که از میان نامزدها یک نفر به عنوان رئیس جمهور بیاید و بقیه با توجه به تخصص خود در بخش‌های دیگر مستقر شوند اما چه کسی در این جایگاه قرار بگیرد نیز مهم است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه خواسته جبهه انقلاب، اسلامی است و نفسانی نیست تصریح کرد: در صورت طرح ترکیبی خواسته همه طرفداران جریان انقلاب اعمال می‌شود.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه حمله‌های صورت گرفته به سوی جبهه انقلاب از ترس است درباره کاندیداتوری نوه معمار کبیر انقلاب نیز گفت: حضرت امام(ره) حق بسیاری بر گردن ما دارند و افرادی که نوه ایشان را علم کردند، می‌خواهند از جایگاه امام(ره) استفاده کنند.

برخی می‌خواهند نوه امام(ره) را فدایی خود کنند

وی با اشاره به اینکه این اقدام نشان می‌دهد که دستشان خالی است اظهار کرد: ایشان هم باید مواضع را ارزیابی کنند و اشتباه نکنند چراکه جریان مقابل می‌خواهد این شخصیت را فدایی خود کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره سعید محمد نیز بیان کرد: ایشان در عرصه فعالیت خود بسیار موفق بودند اما چه اندازه سابقه و شناخت از شرایط کشور دارند، باید بررسی شود.

وی درباره میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات، آن را گسترده خواند و در ادامه سخنانش افزود: قانون انتخابات نیاز به بازنگری دارد، این اتفاق در مجلس دنبال می‌شود و برخی از موارد آن از جمله اینکه افرادی که خانواده‌شان در آمریکا و انگلیس زندگی می‌کنند نباید کاندیدا شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که رأی آنها موثر است، گریزی به دوران فتنه زد و افزود: آنچه در زمان انتخابات سال ۱۳۸۸ توسط سران فتنه به عنوان تقلب مطرح شد، یک اسم رمز بود، چراکه حاضر نشدند از راه قانونی مسائل را دنبال کنند، چون می‌دانستند تقلبی رخ نداده و بارها در اظهارات خود هم بدان اشاره کردند.

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید بدانند که در چه جایگاهی سنگینی قرار گرفتند و چه وظیفه مهمی دارند تصریح کرد: ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی اختیارات بسیاری دارد و اینکه برخی خلاف آن را بیان می‌کنند صحت ندارد.

واکنش نیکزاد به نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره احتمال حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد و گفت: تا زمان ثبت‌نام انتخابات صبر کنید.

از مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه هاشمی تا پشت پرده نابسامان اصلاحات

طرح اصلاح قانون انتخابات مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد

سخنگوی شورای نگهبان از ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص به قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به دلیل باقی ماندن برخی ایرادات مطرح از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ شناخته و مراتب به مجلس محترم اعلام شد.

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟

چند ساعت گفت‌وگوی شبانه اصلاح‌طلبان در شبکه کلاب هاوس با عنوان «پایان اصلاح‌طلبی در سال ۱۴۰۰» به مناظره دو چهره مشهور در میان جبهه اصلاحات ختم شد. مصطفی تاج‌زاده و غلام‌حسین کرباسچی در این گفت‌وگو چنان با یکدیگر به مجادله پرداختند که یکی از کاربران اصلاح‌طلب در شرح آن نوشته است: نقد درون‌گروهی جریان اصلاحات، اقدام پسندیده‌ای است، حتی اگر به افشای شکاف و چندپارگی و نزاع لفظی کرباسچی و تاج‌زاده بیانجامد؛ اما عدم رعایت آداب و شأن طرفین، سنخیتی با ژست‌های روشنفکرانه ندارد و النهایه، به تشدید درگیری در بحبوحه انتخابات می‌انجامد.

در این جلسه مصطفی تاج‌زاده خطاب به کرباسچی گفته است: عامل اصلی ضعف اصلاحات کندروی است، اصلاح‌طلبان باید رادیکال شوند، عضو تندرو محفل خاتمی ادامه داده اگر از اصلاحات ناامید شویم؛ به سمت براندازی و سرنگونی خواهیم رفت.

کرباسچی نیز در بخشی از پاسخ خود به تاجزاده می‌گوید: اگر اصلاح طلبان با مردم درست حرف بزنند و تمام مشکلات را صادقانه بازگو کنند من به انتخابات خوش بین هستم.  از انتخابات نباید انتظار بهشت برین را داشت.

 آیا جریان اصلاح طلبی معتقد به کار فردی است یا جمعی؟ آیا شده یک بار کاری را با خرد جمعی پیش ببرید؟ مثلا در موضوع رهبری، شورای نگهبان و.... آیا همه جریان های سیاسی باید پاسخگو حرف چند نفر باشند و هزینه یک فکر را بدهند؟  آیا نباید مصلحت سنجی کنیم که هر حرفی را کی و کجا زده شود که نفع آن کمتر از زیان آن برای کل جریان سیاسی اصلاح طلبی نباشد؟

البته این اولین بار نیست که جدل کلامی تاج‌زاده با غلامحسین کرباسچی بخشی رازهای مگوی اصلاح‌طلبان را بر ملأ می‌کند. پیش‌ازاین این دو فعال سیاسی در مناظره‌ای در روزنامه حزب کارگزاران با یکدیگر سرشاخ شده و در بخش‌هایی از آن گفت‌وگو دبیر کل حزب کارگزاران؛ تاج‌زاده را متهم به‌دروغ گویی درباره «مهندسی انتخابات» کرده بود.

در آن مناظره کرباسچی در واکنش به نداشتن نامزد در جبهه اصلاحات می‌گوید: ما جلساتی را خدمت آقای تاج‌زاده راجع به انتخابات بوده‌ایم و مباحث بسیاری درگرفته است، اتفاقاً دریکی از همین جلسات برخی آقایان از جناح چپ دائماً می‌گفتند که نیرو نداریم. آقای عبدالله نوری در همان جلسه گفتند مگر نمی‌گویید انتخابات مهندسی‌شده است و نامزد نداریم؟ می‌توان ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الآن نماینده‌های آن مشخص است را روی کاغذ آورد و ببینیم آیا پس از انتخابات واقعاً چیزی که شما نام آن را مهندسی شدن انتخابات می‌گذارید، اتفاق می‌افتد یا خیر؟ زیرا می‌گفتند که ۱۶۰ حوزه قطعی است و ۷۰ حوزه هم طوری طراحی‌شده که درنهایت جناح راست پیروز آن خواهد بود. وی ادامه می‌دهد: وقتی موضوع مقداری احصاء شد و فضای بازتری به وجود آمد، به‌نوعی اقرار ضمنی گرفتند اصل مسئله این است که مردم رأی نمی‌دهند و شرکت فعال ندارند به علت عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان است، طرفداران ماکسانی هستند که نارضایتی در سطح آن‌ها زیاد است.در آن مناظره کرباسچی تاج زاده را به براندازی متهم کرده بود.

از مخالفت عفت مرعشی با کاندیداتوری فائزه هاشمی تا پشت پرده نابسامان اصلاحات

لاریجانی شرایط بغرنجی دارد

ناصر ایمانی در گفت‌وگویی درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و میزان اقبال عمومی نسبت به حضور وی در انتخابات، گفت: آقای لاریجانی وضعیت بغرنجی دارند، به این دلیل که ایشان اکنون نه توسط جریان اصلاح‌طلب حمایت می‌شوند و نه توسط جریان اصولگرا؛ بخش‌های اندکی از هر دو جریان نیم نگانی به ایشان دارند اما تنها در همین حد.

 وی افزود: از سوی دیگر وضعیت پایگاه اجتماعی آقای لاریجانی خیلی مطلوب نیست، حتی شاید بتوان گفت اصلا مطلوب نیست. همچنین اینکه آقای لاریجانی کاندیدا شوند و بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت کنند نیز مشکل ایشان را حل نمی‌کند.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر ممکن است با حضور برخی چهره‌ها در انتخابات، آقای لاریجانی اساساً تصمیم به عدم کاندیداتوری بگیرند. به عنوان مثال اگر آقای رئیسی یا حتی آقای قالیباف کاندیدا شوند ممکن است آقای لاریجانی شانسی برای خودشان نبینند و کاندیدا نشوند. بنابراین شرایط ایشان یک شرایط سختی است.

تکذیب اعلام نامزدی اردکانیان در انتخابات ریاست جمهوری

در اخبار روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کاندیداتوری «رضا اردکانیان» وزیر نیروی دولت دوازدهم در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده بود، اما وزیر نیرو در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که درج نام وی در این گزارش صحیح نیست.

 جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توسط وزارت کشور اعلام شد

 براساس این جدول ۲۱ اردیبهشت ماه دستور شروع انتخابات به فرمانداران صادر شده و در ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۲۵ اردیبهشت ثبت نام داوطلبان انجام می‌شود و از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه شورای نگهبان به صلاحیت داوطلبان رسیدگی می‌کند. انتخابات نیز در ۲۷ خردادماه برگزار می شود.

عفت مرعشی در مخالفت با کاندیداتوری فائزه هاشمی: فحشش می‌دهند، حوصله ندارم

عفت مرعشی همسر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی که به‌تازگی همراه با دخترش فائزه هاشمی انجام داده، اظهارات عجیبی بیان کرده که این گفتگو را بیشتر به یک گفتگوی طنز تبدیل کرده است. به نظر اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات همه سرمایه‌های خود را به میدان آورده‌اند؛ از بهزاد نبوی سال‌خورده تا عفت مرعشی خانه‌نشین.

بخشی از متن این گفتگو را که در روزنامه شرق منتشرشده است، را می‌خوانید:

فائزه هاشمی: مامان، من کاندیدای ریاست‌جمهوری بشم ؛بهم رأی می‌دی؟

عفت مرعشی: نه ‌

خبرنگار: چرااااا؟!‌

عفت مرعشی: اذیتش می‌کنند. فحشش می‌دهند، حوصله ندارم... اصلاً کی به تو رأی می‌ده آخه؟

تحرکات مشکوک سفرای اروپایی در تهران

سفیر فرانسه در تهران در مصاحبه با روزنامه کار و کارگر، به بررسی سرنوشت برجام پرداخته و مدعی شده است تا پیش از انتخابات برجام احیاء خواهد شد. البته اروپایی‌ها در طی چند سال گذشته این‌دست ادعاهای واهی را کم مطرح نکرده‌اند.

فیلیپ تیئبو در حالی با یک شیطنت سیاسی مسئله برجام را به انتخابات ریاست جمهوری گره‌زده است که اروپایی‌ها در ۴ سال قلدرمآبی ترامپ نه‌تنها تلاشی برای حفظ برجام نکردند؛ بلکه با خلف وعده‌های مکرر و نیز بدقولی حتی نتوانستند خط اعتباری اینستکس را به مرحله عملی درآورند.

فرانسوی‌ها در آن سال‌ها از یک‌سو توتال و پژو را با سرعت از بازارهای ایران خارج کرده و در برابر آن ماکرون طرف ایرانی را نصیحت می‌کرد تا با دادن امتیاز بیشتر در پروژه فشار حداکثری در زمره کشورهای نرمال درآمده و تسلیم آمریکایی‌ها شود.

واقعیت آن است که در طی چند سال گذشته؛ اروپایی‌ها در حد یک مستعمره آمریکا نیز از خود اختیار عمل نداشته و نه‌تنها از ایران نفت نخریده و تبادلات تجاری را گسترش ندادند، بلکه راه ورود دارو و غذا را به ایران بسته و در اقدامی بی‌شرمانه همه تُجاری که با تهران در ارتباط بودند را بنا به قوانین تحریمی وضع‌شده توسط ترامپ؛ با اتهام دور زدن تحریم‌ها به آمریکایی‌ها تحویل می‌دادند.

حالا همین کشورهای ناتوان با ادعاهای گزاف سعی می‌کنند با دادن پالس‌های غلط در انتخابات ایران دخالت کنند. سخنان سفیر فرانسه در ایران پیش از آنکه اقدامی دیپلماتیک در راستای لغو سریع تحریم‌ها باشد، شارژ سیاسی جناح غرب‌گرا در انتخابات محسوب می‌شود، زیرا اصلاح‌طلبان و تیم دولت در آستانه انتخابات با یک کارنامه بدون دستاورد؛ عملاً شانسی برای پیروزی نداشته و سفیر فرانسه در دقیقه آخر با دادن وعده‌های سر خرمن به آن‌ها امتیاز داده است.

سفیر فرانسه احتمالاً اخطارهای ظریف به البرادعی را این بار جدی گرفته است و با بالا زدن آستین‌ها سعی دارد تا جایی که امکان دارد بر روند انتخابات تأثیر بگذارد.

 ظریف در سال ۲۰۰۴ و در مذاکرات سعدآباد نیز درحالی‌که در گوشه‌ای در حال مذاکرات محرمانه با محمد البرادعی مدیرکل وقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود؛ نگرانی‌های جریانی و حزبی خود را با البرادعی در جریان گذاشت.

او به البرادعی درباره آثار و تبعات شکست مذاکرات گفت: «بسیاری از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری (انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴) از شکست مذاکرات ما سود می‌برند.

سفرای اروپایی در فضای سیاسی ایران به طرز قابل‌توجه‌ای فعال‌شده‌اند. خط جدید سفیر فرانسه را در ادامه اقدامات عملیاتی راب مک ایر سفیر انگلستان باید بررسی کرد. سفیر انگلیسی دی‌ماه ۹۸ مستقیم به صحنه آمده و پروژه آشوب سازی را هدایت کرد.

م

موسوی لاری: حمایت از لاریجانی «خودکشی سیاسی» است

موسوی لاری اخیراً طی سخنانی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی گفت: به نظر من تجربه دولت روحانی به اصلاح‌طلبان دیکته کرده است که باید با هویت و لباس خود وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شوند. اگرچه معتقدم این دولت نقاط قوت بسیاری داشته است، اما اصلاح‌طلبان بی‌دلیل نبود تعامل مناسب از دولت گلایه‌مند هستند. این در شرایطی است که روحانی تعارضی با اصلاح‌طلبان نداشت و درگذشته هم برخوردی میان آن‌ها وجود نداشته است، اما لاریجانی درگذشته نوک پیکان حمله به اصلاح‌طلبان بوده است. خیلی بعید می‌دانم کلیت اصلاح‌طلبان در تشکیلاتی جای بگیرند که لاریجانی محور آن باشد.

اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند حتی اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌ای هم نداشته باشند، مانند افراد عادی در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ بنابراین وجود چنین گزاره‌ای خیلی بعید به نظر می‌رسد. ممکن است برخی افراد اصلاح‌طلب با تصمیم شخصی به لاریجانی رأی دهند. حتی حزب کارگزاران که برخی چهره‌های مؤثرشان اعلام کرده بودند حمایت از لاریجانی هم ممکن است یکی از گزینه‌های آنان باشد، پس از ارزیابی نظریات بدنه اصلاح‌طلبی به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع نوعی خودکشی سیاسی است و اگر به آن سمت بروند برای همیشه از گردونه خارج خواهند شد.

م

آیا عبدالناصر همتی به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است؟

در آستانهٔ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به اصرار دولت مبنی بر مذاکرهٔ شتابان با غرب و بهره‌برداری جناحی از آن، محیط انتخابات تحت تأثیر امواج روانی جدیدی قرار بگیرد. همتی در گفتگویی اظهار داشته که مسئول دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، بانک مرکزی است.

با افزایش‌گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش احتمالی قیمت دلار ممکن است رئیس بانک مرکزی به صرافت بیفتد و شانس خود را در آزمون سرنوشت‌ساز انتخابت ۱۴۰۰ امتحان کند. همتی اخیراً در اتاق گفتگوی یکی از شبکه‌های اجتماعی حاضر شده و همزمان زمزمه‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری او قوت گرفته است.

برخی محافل تحلیلی اصلاح‌طلب معتقدند که عبدالناصر همتی، رضا اردکانیان و علی‌اکبر صالحی سه چهرهٔ تکنوکرات و نامزدهای بالقوه‌ای هستند که کمتر هدف انتقاد رسانه‌ها بوده‌اند و به اصطلاح سفید مانده‌اند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شورمست
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
فکر کنم تعداد کاندیداها از تعداد رای دهنگان بیشتر میشه!
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
برنامه هاکاندیداها چیه ؟ آیا برنامه های منطقی و شدنی دارند ؟
دولت فعلی که عملکرد بسیار بدی داشت و انگیزه و اعتماد را از مردم گرفت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
فائزه هاشمی؟ قوانین رو خوندن؟ عجیبه .. پس بگم بره ثبت نام
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
فائزه هاشمی؟ قوانین رو خوندن؟ عجیبه لات محله مونم پس بگم بره ثبت نام
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
آقای سعید جلیلی جزء اصلح ترین ها است.
0
1
صبور
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
پیشنهاد می نمایم یکی از اقایان کاندیدای جدی شود و بقیه بزرگواران از ایشان حمایت و بعد از انتخابات معاون اول و معاونتها بین انان تقسیم شود . وحدت اینطوری مشکلات را حل می کند بالاخره این اقایان در کارهای خودشان تخصص دارند وقتی همه تخصصها در یک جا جمع شود به همراه تعهداتشان برای کشور خوب است وحدت داشته باشید
0
0
مریم صمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
عجیبه که دوماه به روز به انتخابات هنوز کاندیدای جدی و رسمی بطور مشخص معلوم نشده ... کاش آنهایی که اصرار دارند همه مردم از جزییات یک سند همکاری مطلع شوند در خواست می‌کردند زودتر کاندیداهای اصلی و جدی انتخابات ریاست جمهوری معلوم میشد و برنامه های آنها مورد بررسی قرار میگرفت که انتخابات بجای احساسی شدن با شناخت بیشتر انجام میشد
0
0
سعید سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
دوتا سعید کشور رو به ریل اصلی برمیگردونند. سعید محمد و سعید جلیلی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کار به خوب و بد امریکا ندارم و چون فقط اخبار امریکا زیاد بازتاب دارد از انتخابات انها باخبرم وگرنه شاید در کشورهای دیگری هم اینگونه باشد ولی در امریکا از یکسال قبل کاندیدها با هم رقابت دارند و مردم همه برنامه ها و توانمدیهای انها را اگر بخواهند و دنبال کنند میتوانند متوجه شوند ولی اینجا چند روز یا هفته مانده به انتخابات چندین نفر معرفی میشوند که اسم برخی از انها حتی به گوش خیلی از مردم نخورده و برخی از انها نه برنامه خاصی دارند و نه مهارت و توانایی کافی برای مدیریت و مجبورند برای رای آوردن فضا را احساسی و دو قطبی کنند و وعده های دروغ بدهند و هنرشان همین است و میدانند کسی طی چند روز نمیتواند با ارائه برنامه به راحتی رای بدست بیاورد بنابر این باید تعداد کاندیدها کمتر و زمان ارائه برنامه هایشان بیشتر شود و وعده های دروغ و غیر عملی و خارج از وظایف رئیس جمهور توسط نهادی بیطرف و مورد تایید تمام کاندیدها بدون ملاحظه برای مردم بیان شود و کاندید مورد نظر سلب صلاحیت گردد چون شاید انتخابات خیلی طولانی برای ایران جوابگو نباشد پس باید راهکارهای دیگری اندیشید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
تمامی نفرات دو دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برجام موضع تبریک و و موافق داشتند و تنها کسی که بر اساس تخصص و تعهد و تجربه عقب نشینی نکرد و پای حرف خودش وایساد و هزینه هم داد دکتر جلیلی بود
جلیلی نمیشود-همه میشود
اخرش هم شد حرف دکتر جلیلی که نمیشود
همین مصداق برای پای حرف حق وایسادن کافیست
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
این بار درست انتخاب می کنیم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
آقای سعید محمد چهره دوست داشتنی
و شخصیت کاریزماتیکی دارند
مدیریت خوبی هم داشتند و دارند

ولی آیا ایشان میتواند قوه مجریه کشور را اداره کند..

یه عده ای هم البته به ایشان حسادت میکنند که مورد استقبال عده ای از مردم قرار گرفته است.

قصد تخریب ندارم
هدف از گفتن این حرف ها این است که مردم ایران با شناخت از سابقه مدیریتی و عقبه فکری کاندید و جریان سیاسی که از ایشان حمایت میکند

تصمیم بگیرید که به چه کسی رای بدهید

آینده کشور بستگی به رای و انتخاب مردم دارد...

تحقیق کنید و احساسی و تعصبی رای ندهید


اداره دولت کار سختی است..
0
0
بایرام
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
بدون هیچ دلیلی رای میدین به جلیل؟
0
0